دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1403 - 13:17

ولیعهد اردن: گفت‌و‌گوها با ایران درباره تمامی مسائل در جریان است

ولیعهد اردن: گفت‌و‌گوها با ایران درباره تمامی مسائل در جریان است
حسین بن عبدالله در گفت‌وگو با شبکه العربیه گفت که امیدوار است گفت‌و‌گوهای ایران و اردن مثمر ثمر بوده و اردن خواستار روابط خوب با ایران است.
کد خبر : 913730

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حسین بن عبدالله دوم» ولیعهد اردن در بخشی از مصاحبه مفصل خود با شبکه العربیه به موضوع روابط اردن و ایران پرداخت و گفت که گفتگو‌های اردن و ایران در خصوص تمامی مسائل در جریان است.

او گفت: امیدواریم که إن شاءالله این گفتگو‌ها ثمر دهد، از نظر ما اولویت این است که اردن هرگز به میدان نبرد منطقه‌ای تبدیل نشود.

ولیعهد اردن افزود: ما در اردن همواره آرزوی تمام شدن تمامی تنش‌ها در منطقه را داریم؛ ما و همه اعراب خواهان روابط خوب با ایران بر اساس حسن همجواری و عدم دخالت در امور دیگران هستیم.

حسین بن عبدالله تأکید کرد: اگر می‌خواهیم که روابط خوبی داشته باشیم، ضروری است تمامی دلایل بحران و تنش را حل و فصل کنیم.

در این رابطه «عبدالله دوم» پادشاه اردن هفته گذشته به شهادت آیت‌الله رئیسی و جمعی از همراهان ایشان در یک سانحه هوایی واکنش نشان داد و در پیام خود تاکید کرد: در این شرایط سخت در کنار برادرانمان در ایران هستیم.

ایمن الصفدی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن نیز در تماس تلفنی با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران، به ملت و دولت ایران تسلیت گفت.

اما ولیعهد اردن در ادامه مصاحبه خود در خصوص مسائل منطقه و فلسطین نیز گفت: موضوع فلسطین مسأله ماست و علی‌رغم هزینه‌های سیاسی و اقتصادی که می‌دهیم، همچنان به نقش‌آفرینی خود در قبال ملت فلسطین ادامه می‌دهیم.

ولیعهد اردن با این حال گفت که اولویت او در ابتدا حفظ امنیت و ثبات اردن است.

او همچنین گفت که تمرکز همه بر روی غزه است، اما رژیم اسرائیل شرایط کرانه باختری را به نقطه انفجار رسانده و تلاش دارد تا منطقه را وارد جنگ کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته