دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش ۸۰۰ درصدی تولید کاغذ تحریر در دولت سیزدهم

افزایش ۸۰۰ درصدی تولید کاغذ تحریر در دولت سیزدهم
مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران اعلام کرد: ظرفیت تولید کاغذ تحریر این واحد صنعتی در دولت سیزدهم حدود ۸۰۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر : 913723

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امید نیک‌نژاد امروز در جمع خبرنگاران با محورهای تامین صد در صدی کاغذ چاپ کتب درسی،تامین کاغذ تحریر روزنامه ها، وضعیت تولید، واردات و قاچاق کاغذ، اظهار داشت: توسعه تولید در واحد صنایع چوب و کاغذ مازندران مدیون خدمات ویژه شهید آیت‌الله رئیسی است، ایشان زمانی که در قوه قضاییه بود در سال ۱۳۹۹ بازدید از این کارخانه داشتند که یک خط تولید تعطیل بود که از زمانی که به ریاست قوه مجریه رسیدند نگاه ویژه‌ای به این واحد داشتند به گونه‌ای که خط تولید تعطیل و راکد شده، احیا شد و اکنون به خودکفایی رسید.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به رشد ۱۰برابری تولید کاغذ در دولت سیزدهم اشاره کردو گفت: یک خط تولید این کارخانه تعطیل بود که در دولت شهید آیت‌الله رئیسی احیا شد و اکنون به خودکفایی رسید.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه این کارخانه یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید در ۲ خط تولید است گفت: این مجموعه تنها تولیدکننده چاپ تحریر با ظرفیت ۷۰ هزار تنی است و اکنون ماشین‌آلات در ۴۰۰ هکتار قرار دارند.

نیک‌نژاد بیان داشت: در سال ۱۳۹۹ کل تولید و چاپ کاغذ تحریر در این مجموعه چهار هزار و ۵۰۰ تن بود که این رقم در پایان سال ۱۴۰۲ به بیش از ۴۵ هزار تن رسیده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید کاغذ در صنایع چوب و کاغذ مازندران افزایش یافته و اکنون شاهد رشد ۱۰ برابری با افزایش ۸۰۰ درصدی در تولید و چاپ کاغذ تحریر در دولت سیزدهم هستیم.

تولید و کیفیت کاغذ روزنامه 

به گفته مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، ۷۰۰ تن سال گذشته تولید روزنامه داشته‌ایم که این رقم امسال به ۲۰۰ تن کاغذ روزنامه رسیده است.

وی عنوان کرد: کیفیت کاغذ هم رشد چند برابری در کنار تولید داشته است ضمن اینکه ۳۳۰ ناشر از کاغذ ایرانی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به بی‌توجهی دولت‌های گذشته نسبت به تولید کاغذ گفت: در نمایشگاه سال گذشته رهبر معظم بر تولید کاغذ تاکید کردند که اکنون شاهد رشد هستیم این در حالی است که در دولت‌های گذشته مورد غفلت واقع شده بود.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان با تولید صد درصد داخلی

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاق‌ها این بود برای کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در سال گذشته، ۷۰ درصد از تولیدات این کارخانه بود و برای کتاب‌های درسی امسال، صد درصد از تولید داخل استفاده شد.

به گفته وی، ۱۵۰ میلیون جلد کتاب از کاغذ ایرانی تولید می‌شود که این امر منجر به جلوگیری از خروج ۵۰ میلیون دلار ارز شد. و البته کاغذ‌های ایرانی به ویژه برای تامین کتب درسی دانش آموزان دارای سیب سلامت هستند واز نظر بهداشتی هیچ مشکلی برای سلامت دانش‌آموزان ندارند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته