دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1395 - 14:00
رئیس فدراسیون اسکیت در گفت و گو با آنا؛

انتظار مدال از بانوان در مسابقات جهانی نداریم/ رشته اسکیت هاکی در دوسال گذشته پسرفت کرد

فریبا محمدیان گفت: به طور کلی کاروان ایران در مسابقات آسیایی سال 2014 در رشته اسکیت هاکی کمی پسرفت داشت اما تمام تلاش ما این است که در مسابقات جهانی که چند روز دیگر برگزار می شود و همچنین مسابقات آسیایی که آبان ماه برگزار خواهد شد این فاصله را کم کنیم و به دوران اوج برسیم.
کد خبر : 91361

رئیس فدراسیون اسکیت در گفت‌و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره شرایط تیم ملی اسکیت هاکی گفت: «‌برای اولین بار تیم ملی بانوان اسکیت به مسابقات جام جهانی اعزام می‎شود. باتوجه به اینکه بانوان این رشته تاکنون سابقه حضور در مسابقات جهانی را ندارند بنابراین از آنها توقع کسب مدال نداریم.»


وی افزود:«تیم ملی اسکیت هاکی در بازی‌های آسیایی که در سال 2012 برگزار شد توانست به مقام سوم برسند اما متاسفانه در سال 2014 این تیم پسرفت داشت و تیم ما به مقام چهارم رسید. بنابراین تصمیم گرفتیم تیم ملی را به مسابقات جهانی اعزام کنیم که به شرایط قبل برگردد و بازیکنان خودشان را با بهترین های جهان محک بزنند. بعد از رقابت های قهرمانی آسیا با کمک اسکیت بازان اردوهای مناسبی برای آنها برنامه ریزی کردیم به طوری که اسکیت بازان 3 ماه مداوم در اردو بودند و در شهرهای تهران و تبریز در حال تمرین بودند.»


رئیس فدراسیون اسکیت به آمادگی جسمانی اسکیت بازان اشاره کرد و گفت: « مسابقات جهانی چند روز دیگر برگزار می شود و تیم ملی بانوان 20 خرداد اعزام می شود. طی صحبت‌هایی که با کادر فنی تیم داشتم مربیان از شرایط اسکیت بازان بسیار راضی بودند. البته ما انتظار نداریم تیمی که برای اولین بار به مسابقات جهانی اعزام می شود با مدال برگردد اما همین که اسکیت بازان ایران به عنوان زن مسلمان در این رقابت‌ها به میدان می روند برای ما امتیاز بزرگی محسوب می شود.»


محمدیان همچنین در مورد وضعیت تیم مردان اسکیت هاکی عنوان کرد: «‌به طور طبیعی آقایان این رشته شرایطشان بهتر از بانوان است چرا که آنها زودتر این رشته را شروع کرده‌اند اما به این معنی نیست که بانوان نتوانستند این فاصله را پرکنند. البته در رقابت های جهانی سال گذشته در تیم آقایان هم اعزام نداشتیم و همین موضوع آنها را کمی عقب انداخت. ضمن اینکه مسائل فنی هم بر تیم آقایان بسیار تاثیر گذاشته بود. به عنوان مثال در مسابقات آسیایی در سال 2012 تیم ما کشور هند را با نتیجه بسیار خوبی شکست داد اما در سال 2014 همین کشور مسائل فنی شان را ارتقا دهند و ما را در این رقابت ها شکست دادند.»


رئیس فدراسیون اسکیت هاکی بیان کرد: «به طور کلی کاروان ایران در مسابقات آسیایی سال 2014 در رشته اسکیت هاکی کمی پسرفت داشت اما تمام تلاش ما این است که در مسابقات جهانی که چند روز دیگر برگزار می شود و همچنین مسابقات آسیایی که آبان ماه برگزار خواهد شد این فاصله را کم کنیم و به دوران اوج برسیم.»


محمدیان با تاکید بر اینکه امسال اولویت فدراسیون اسکیت روی یخ است، عنوان کرد: «‌تیم مردان 27 خرداد ماه برای مسابقات جهانی اعزام می شوند و قبل از آن مردان سه روز تمرینات هاکی روی یخ را انجام خواهند داد. یکی از مهمترین مسابقات ما در سال 2017 مسابقات اسکیت روی یخ ژاپن است که اسفندماه برگزار می‌شود. هدف فدراسیون این نیست که تیم ها را تنها به عنوان تور به مسابقات اعزام کند بلکه در شورای فنی عملکرد همه آنها را بررسی کردیم و بهترین تصمیم این بود که برای آمادگی بیشتر آنها را به رویدادهای جهانی اعزام کنیم.»


رئیس فدراسیون اسکیت در پایان به بودجه فدراسیون و مسائل مالی اشاره کرد و گفت: « به طور کلی منابع ما در فدراسیون محدود است و از همین روی باید اولویت بندی کنیم تا به صورت مساوی به رشته‌ها بودجه تعلق بگیرد. در حال حاضر برای رشته «اینلاین» هاکی و هاکی روی یخ بودجه ای جداگانه در نظر گرفته نشده است اما همه تلاش ما این است که از طریق بخش خصوصی و منابعی که وزارت ورزش در اختیار ما می گذارد منابع مالی بین رشته ها تقسیم شود.»



انتهای پیام/

برچسب ها: فریبا محمدیان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته