دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1403 - 18:47

دهقانی فیروزآبادی: رئیس‌جمهور شهید بر استفاده حداکثری از نظر نخبگان تأکید داشت

دهقانی فیروزآبادی: رئیس‌جمهور شهید بر استفاده حداکثری از نظر نخبگان تأکید داشت
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور شهید باور داشت که مسئله علم و فناوری یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه اقتصاد کشور و جامعه است. از این جهت در همه توصیه‌ها بر استفاده حداکثری از نظر نخبگان تأکید داشت.
کد خبر : 913600

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در حاشیه مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و سایر همراهان اظهارکرد: بحث اهمیت علم و فناوری الان در دنیا و کشور ما از یک موضوع صرفاً تزئینی عبور کرده است. ما امروز یک جامعه نخبگانی داریم که صاحب تأثیر و اثر در حوزه اقتصاد است.

وی افزود: از زمانی که آیت‌الله رئیسی در سمت ریاست جمهوری قرار گرفت، یکی از شعار‌ها و تأکیدات جدی ایشان، حمایت از جریان نخبگانی است. رئیس جمهور شهید به این باور داشت که مسئله علم و فناوری یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه اقتصاد کشور و جامعه است. از این جهت در همه توصیه‌ها بر استفاده حداکثری از نظر نخبگان تأکید داشت.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور اضافه کرد: اتفاقات شاخصی در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی افتاد؛ بنیاد علمی ایران سال گذشته برای اولین بار با فرمان ایشان شروع بکار کرد. سازمان بین‌المللی تعاملات علمی و فناوری ایران سال گذشته با ابلاغ ایشان ایجاد شد. در همه نشست‌های خارجی تاکید بر استفاده از دانش‌بنیان‌ها را داشتیم که سال گذشته صادرات آنها ۳ برابر شد.

دهقانی فیروزآبادی تأکید کرد: بودجه‌ها و منابع در برنامه و قانون بودجه امسال، منابه به بیش از ۴ برابر رسیده است. توجه ۴ برابری به این حوزه نشان دهنده توجه ایشان به این حوزه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته