دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس اقتصادی به آنا پاسخ می‌دهد؛

آیا دلار ارزان‌تر می‌شود؟

آیا دلار ارزان‌تر می‌شود؟
کارشناس اقتصادی ریزش وسیع قیمتی برای دلار در بازار آزاد را پیش‌بینی کرد و گفت: بزرگ‌ترین عرضه‌کننده ارز در بازار داخل، دولت است؛ بنابر‌این فارغ از بازار‌های دیگر عرضه و تقاضا، زمانی که دولت تصمیم به عرضه دلار در بازار بگیرد، قیمت‌ها به آسانی کاهش خواهد یافت.
کد خبر : 913538

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، قیمت دلار در این روزها  با نوسان محدودی بازگشایی می شود به‌طوری‌که  کارشناسان اقتصادی معتقدند در شرایط بی قراری اقتصادی قرار داریم و در چنین موقعیتی تقاضای دلار بسیار کاهش یافته است از این رو  تصمیمات ارزی  دولت  با همان سیاست گذشته قابل اجراست و جواب مثبتی به کنترل ارز در بازار می دهد.  

در همین رابطه یک کارشناس اقتصادی ریزش وسیع قیمتی برای دلار در بازار آزاد را پیش‌بینی کرد. مسعود دانشمند کارشناس مسائل اقتصادی درباره آینده بازار آزاد دلار گفت: بزرگ‌ترین عرضه کننده ارز در بازار داخل، دولت است؛ بنابراین فارغ از بازار‌های دیگر عرضه و تقاضا زمانی که دولت تصمیم به عرضه دلار در بازار بگیرد، قیمت‌ها به آسانی کاهش خواهد یافت.

بازار ارز با سیاست نهاد تصمیم‌گیر کنترل می‌شود 

به گفته دانشمند؛ بازار ارز کشورهمچنان با سیاست نهاد تصمیم‌گیر کنترل می‌شود و رشد تورم و نقدینگی در بلندمدت بر قیمت دلار تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: اکنون نیز همانطور که اثرات آن مشخص است، دولت در حال عرضه گسترده ارز در بازار است و به همین جهت قیمت دلار رو به کاهش است. این سیاست است که قیمت دلار کاهش پیدا کند و ممکن است قیمت دلار تا کانال ۵۰ هزار تومان نیز کاهش یابد.  

انتهای پیام/

برچسب ها: دلار قیمت بازار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته