دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1403 - 14:19

فناوری به کمک پیاده‌‌روی اربعین حسینی می‌آید

فناوری به کمک پیاده‌‌روی اربعین حسینی می‌آید
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس عنوان کرد: پیشنهاد برگزاری «رویداد فناورانه عصر امید اربعین» مطرح شده و در حال پیگیری است.
کد خبر : 913530

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای برگزاری رویداد فناورانه «عصر امید اربعین» توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، نشست مشترک استاندار فارس و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست با اشاره به برگزاری ۵ رویداد فناورانه عصر امید توسط سایر استان‌های کشور اظهار کرد: با توجه به نیازسنجی صورت گرفته درباره راهپیمایی عظیم اربعین، لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های روز برای بهینه‌سازی این حرکت عظیم و رفع مشکلات مبتلابه زائران این راهپیمایی مدنظر دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس قرار گرفت.

محمدرضا قائدی افزود: به‌عنوان پیش‌رویداد کنگره بزرگ شهدای استان فارس ‌پیشنهاد برگزاری رویداد فناورانه عصر امید اربعین توسط این دانشگاه مطرح و در حال پیگیری است و نیاز به حمایت همه‌جانبه استانداری و ایجاد ارتباط با سایر ارگان‌های استانی و کشوری و همچنین معاونت‌ ریاست جمهوری مشهود بوده و نیازمند حمایت کامل استانداری فارس است.

استاندار فارس هم در این نشست ضمن استقبال از برپایی رویداد «عصر امید» متذکر شد: بهره‌گیری از فناوری روز و توانمندی شرکت‌های فناور به طور خاص در موضوع رفت و آمد زائران در خاک ایران و عراق باید مدنظر قرار گیرد تا با این بهره‌مندی به منظم کردن کار کمک شود.

محمدهادی ایمانیه افزود: یکی دیگر از کاربردهای شرکت‌های فناور برای راهپیمایی بزرگ اربعین پیش‌فرض نمود چگونگی استمرار فرهنگ اربعین در ذهن و روح زوّار است.

وی در ادامه توضیح داد: قطعاً حرکت‌های مقطعی که استمراری ندارند اثرگذاری چندانی نیز برای افراد به دنبال نخواهد داشت و این در حالی است که اگر بتوان از ظرفیت‌های مختلف همچون شرکت‌های فناور یا انجمن‌های فارغ‌التحصیلی دانشجویان استفاده و به وسیله آن به تقویت و استمرار حرکت صورت گرفته در موج راهپیمایی اربعین کمک کرد، حرکتی ماندگار و پایدار خواهد شد.

استاندار فارس با اشاره به تعداد ۵ برابری زائران اربعین نسبت به ایام حج تشریح کرد: می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و گروه‌های مختلفی را شکل داد تا در موضوعات مختلف فرهنگی و مذهبی ازجمله نهضت ازدواج و سایر نهضت‌های علمی و فرهنگی مانند حجاب بتوان از ظرفیت این گروه‌ها استفاده کرد، چراکه ایجاد چنین گروه‌های دائمی و اثرگذاری نیازمند بهره‌گیری از فناوری و راهکار‌های آن است تا از طریق آن بتوان افراد را پس از بازگشت از این سفر معنوی راهپیمایی اربعین در فضای فرهنگی و مذهبی ایجاد شده در طول سفر حفظ کرد.

ایمانیه، برگزاری منظم و شکل مناسب برپایی راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی با کمک فناوری‌های پیشرفته روز را عامل اثرگذار مهمی برای تثبیت و استمرار حرکت فرهنگی اربعین دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته