دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1403 - 12:42

حسینی‌پور: تعامل دولت و مجلس، الزامی راهبردی برای حاکمیت و اقتدار نظام است

حسینی‌پور: تعامل دولت و مجلس، الزامی راهبردی برای حاکمیت و اقتدار نظام است
معاون پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که مهمترین اقدام دولت را زنده کردن امید در دل مردم دانستند، تصریح کرد: تعامل دولت و مجلس، الزامی راهبردی برای حاکمیت پیشرفت، اقتدار نظام و زنده کردن بذر امید در دل مردم است.
کد خبر : 913493

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد حسینی‌، معاون پارلمانی ریاست جمهوری در مراسم تکریم و معارفه معاونان پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه هفته گذشته در این روز باور نمی کردیم چنین حادثه تلخ و ناگوار و به تعبیر رهبر انقلاب جبران ناپذیر رخ دهد، تصریح کرد: خون شهدا چه بسا قضای دیگری رقم بزند اما به معادلات جاری که نگاه کنیم می بینیم که آیت الله رئیسی آرام و قرار نداشت و اوقات فراغت واژه نامأنوسی در قاموس ایشان بود.

حسینی با بیان اینکه امیدواریم شهدای خدمت الگوی ما باشند، گفت: وقتی آقای امیرعبداللهیان سفیر ما در منامه بود خدمت ایشان رسیده بودم، متانت در کلام ایشان نمایان بود اما این چند سالی که از نزدیک با ایشان محشور بودم،بیشتر با اخلاق ذاتی و روحیه ایشان آشنا شدم. در نهج البلاغه از عبارت برادر دینی استفاده شده و رهبر انقلاب هم در رثای آیت الله رئیسی از عبارت برادر بسیار خوب استفاده کردند.

حسینی خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی در عین اینکه روحیه خوب داشت اما در کار بسیار جدی بود شهید سلیمانی هم معمولاً تبسم می زد اما در هنگام رزم در کار جدی بود.

وی افزود: در هنگام جنگ هم برخی به ظاهر آدم های معمولی بودند اما در عملیات ناگهان آر پی جی زن می شدند یا در بخش های دیگر فعالیت می کردند رهبر انقلاب درباره آیت‌الله رئیسی گفت صمیمی و جدی بود یعنی هر دو وصف را با هم داشت.

حسینی ادامه داد: در وصف ابوذر پیامبر گفته‌اند راستگوترین بوده و رهبر انقلاب هم چنین تعبیری برای آیت الله رئیسی به کار بردند.

وی گفت: دو هفته قبل از شهادت ایشان خدمتشان رسیدم و چند پروژه عظیم استان کرمان را با ایشان بررسی کردیم گفتم پروژه آبرسانی به شهر رفسنجان الان آماده افتتاح است، مس سرچشمه و گل گهر و چند پروژه دیگر را بررسی کردیم و قرار بود بعد از سفر آخر به این استان برویم.

حسینی بیان کرد: امیدواریم خداوند به گونه دیگری فقدان ایشان را جبران کند و ما هم بتوانیم پرچمی که ایشان برافراشت را نگذاریم بر زمین بماند.

معاون سابق پارلمانی رئیس جمهور گفت: درباره معاونت پارلمانی هم باید بگوییم این ۳۲ امین نشست معاونان پارلمانی دستگاه هاست آیت الله رئیسی می‌گفتند اعضای دولت باید در خارج از جلسات دولت یکپارچه و منسجم داشته باشند ما هم این انسجام را سعی کردیم در جلسات نشان دهیم برخی چهره ها در رأی اعتماد چهره شناخته شده ای نبودند اما ما به آنها معرفی کردیم آقای امیرعبداللهیان با ۲۷۵ رای از ۲۸۵ نماینده حاضر رای اعتماد گرفت.

حسینی تصریح کرد: در مجلس برخی بودند که می خواستند به تنش مجلس و دولت دامن بزنند لذا با گفتگو آنها را به آرامش دعوت می‌کردیم؛ تجربیاتی که داریم را در اختیار آقای حسینی پور قرار می دهیم.

وی تاکید کرد: آیت الله رئیسی می گفت حتماً به سفرهای استان ها ادامه دهید و به گلایه ها توجه نکنید؛ این بار شهدا را از صف اول چیدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته