دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ولی‌زاده در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

راهبرد کنترل و کاهش مصرف دخانیات در مراکز خدمات جامع سلامت

راهبرد کنترل و کاهش مصرف دخانیات در مراکز خدمات جامع سلامت
رییس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به راهبرد کنترل و کاهش مصرف دخانیات در مراکز خدمات جامع سلامت گفت: افرادی که به مراکز ما چه در شهر و چه در روستا مراجعه می‌کنند، آموزش‌های اولیه را در رابطه با دخانیات دریافت می‌کنند.
کد خبر : 913460

بهزاد ولی‌زاده، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با اقدامات پیشگیرانه این ستاد برای کاهش مصرف دخانیات در جوانان و نوجوانان اظهار کرد: پکیج‌های آموزشی متفاوتی برای رده‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف با همکاری آموزش و پرورش آماده شده است.

وی ادامه داد: این بسته‌های آموزشی را همه مراکز بهداشت ودرمانِ وزارت بهداشت در اختیار دارند. به عبارت دیگر افرادی که به مراکز خدمات جامع سلامت، چه در شهر و چه در روستا مراجعه می‌کنند، آموزش‌های اولیه را در رابطه با دخانیات دریافت می‌کنند.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت افزود: ابتدا از مراجعان سوال می‌شود که آیا از مواد دخانی استفاده می‌کنند یا خیر و در صورت مثبت بودن پاسخ، اطلاعات مناسب در اختیار آنها قرار می‌گیرد. این برنامه‌ها به صورت ادغام یافته در وزارت بهداشت و درمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به توسعه برنامه‌های پیشگیرانه گفت: برنامه‌های راهبردی خوبی نوشته شده است که در آن به نقش همه دستگاه‌ها اشاره می‌شود؛ زیرا فقط ۲۵ درصد موضوعات به وزارت بهداشت مرتبط است.

گسترش چشمگیر مراکز عرضه مواد دخانی

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: مراکز عرضه مواد دخانی گسترش چشمگیری داشته‌اند. انتظار ما این است که پروانه هر واحد عرضه کننده دخانیات با اولین تخلف برای همیشه باطل شود. اگر این کار عملی شود تعداد مراکز عرضه کاهش یافته و وزارت بهداشت نیز به اهداف خود نزدیک‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته