دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ارائه بیش از ۱۶ هزار خدمت درمانی و پزشکی به حجاج ایرانی

ارائه بیش از ۱۶ هزار خدمت درمانی و پزشکی به حجاج ایرانی
مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از ۱۶ هزار و ۴۰۰ خدمت درمانی و امدادی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه در دو هفته گذشته خبر داد.
کد خبر : 913455

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر شب گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمرایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان، اعلام کرد: از ابتدای عملیات حج ، به تریتب10 هزار و 57  و 6 هزار و 360 خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر ایران در مدینه و مکه به حجاج ارائه شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید در این مدت در مجموع 7 هزار و 181 مورد ویزیت عمومی در مطب های هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و 290 ویزیت پزشکان متخصص به حجاج ارائه شده است. همچنین 73 مورد بستری اورژانس، 387 مورد خدمات پاراکلینیکی، 3632 مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه از دیگر خدمات ارائه شده به حجاج کشورمان بوده است.

این اطلاعیه تعداد نسخ داروخانه بیمارستان برای حجاج را 294  مورد اعلام کرد و افزود: 507 مورد مددکاری ،  امداد رسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز ازجمله خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

بر اساس این اطلاعیه، در حال حاضر 4 زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه و 4 زائر دیگر در بیمارستان های عربستان در مدینه و مکه بستری هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته