دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مسلمی نائینی: آیت‌الله رئیسی همواره بر نقد و کرسی‌های آزاداندیشی تاکید داشت

مسلمی نائینی: آیت‌الله رئیسی همواره بر نقد و کرسی‌های آزاداندیشی تاکید داشت
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گفت: شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، همواره بر ایجاد شرایط برای نقد و کرسی آزاداندیشی تاکید می‌کرد و حضور او در جلسات با نخبگان و اساتید نیز در همین راستا و موید این موضوع بود.
کد خبر : 913413

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسن مسلمی نائینی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی در آیین افتتاح مرحله نهایی کشوری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران در محل سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید و همراهانش، یکی از برنامه‌های مهم فرهنگی در جهاددانشگاهی را برگزاری مسابقات ملی مناظرات دانشجویی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه آزاداندیشی و تفکر آزاد از ویژگی‌های بزرگانی همچون شهید مطهری، شهید بهشتی و رهبر معظم انقلاب است افزود: ایجاد فضای لازم برای ابراز عقیده دیگران و باور به فضای نقد سازنده به طور حتم احیا و بلوغ اسلام را دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تاکید کرد: مناظرات دانشجویی با هدف ایجاد فرهنگ گفتگو در جامعه برگزار می‌شود، آموزش و انجام مناظرات مطلوب و ایجاد فرهنگ گفتگو و در کنار آن اجرای منویات رهبر انقلاب از اهداف مهم برگزاری این مسابقات است.

وی یادآورشد: سازمان جهاد دانشگاهی در طول ۴۴ سال گذشته دنبال ایجاد فرهنگ خودباوری، اشاعه علم نافع، تحقیقات، فرهنگ گفتگو و مناظره، تلفیق علم و ایمان و نوآوری و عزت‌آفرین و پویا و امید بخشی در جامعه اسلامی بوده است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی در این آیین با حضور رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها تاکید کردند که به نظریات گذشته نقد وارد کنید تا با احیای این فضا شاهد شکل‌گیری آرای جدید باشیم.

وی افزود: ضمن اینکه رهبر انقلاب در سال ۱۳۸۱ عنوان کردند که امروز برای جذب افراد با استعداد نیازمند تفکر آزاداندیشی هستیم، بنابراین در سال ۱۳۸۸ و به دنبال توجه نکردن کافی به این حوزه، رهبری با عتاب به دانشجویان از آنها خواستند کرسی آزاد اندیشی را راه اندازی کنند و شرایط برای مجادله میان حق و باطل ایجاد شود.

رئیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: اهداف بزرگی در برنامه ملی مناظرات دانشجویی وجود دارد و باید یادگیری و انجام مناظرات مطلوب و مناسب و ایجاد فرهنگ گفتگو با اجرای منویات رهبر انقلاب شکل گیرد.

مسلمی نائینی اظهارکرد: در میان روسای جمهور، شهید جمهور آیت الله رئیسی همواره بر ایجاد شرایط برای نقد و کرسی آزاد اندیشی تاکید می‌کردند و برگزاری جلسات با نخبگان و اساتید نیز در همین راستا و موید این موضوع بود.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و نخستین مولود انقلاب اسلامی از ۱۳۹۱ برنامه اجرای مسابقات مناظرات دانشجویی را آغاز کرد. باید این موضوع نیز در سطح سایر دانشگاه‌ها ترویج یابد و هم اکنون این الگوی مناظره در بسیاری از دانشگاه‌های خارج از کشور رواج دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته