دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1403 - 08:40

خوداتکایی با محور مبانی اقتدار انقلاب اسلامی خط‌مشی شهید رئیسی بود

خوداتکایی با محور مبانی اقتدار انقلاب اسلامی خط‌مشی شهید رئیسی بود
رئیس سازمان بسیج اساتید استان فارس عنوان کرد: بهره‌مندی از مشورت افراد متخصص در حوزه‌های کاربردی و نگاه گسترده به خوداتکایی و خودکفایی با در نظر داشتن مبانی اقتدار انقلاب اسلامی نیز از اصول اساسی خط مشی مدیریتی خادم‌الرضا بود.
کد خبر : 913386

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم بزرگداشت شهدای خدمت، خادم‌الرضا شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان و گرامیداشت سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر) با حضور استادان، دانشجویان و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان فارس در این مراسم درباره شهید آیت‌الله رئیسی و یاران شهیدش گفت: همواره در تمامی لحظات دشوار زندگی باید برابر مشیت و تقدیر الهی اطاعت و تقوا پیشه کرد.

منصور تقوایی به تشریح ابعاد گسترده شخصیتی «شهید جمهور» از منظر سیاسی و اجتماعی، فرهنگی، مدیریتی و اجرایی و همچنین اخلاقی پرداخت و بیان کرد: شخصیت شهید رئیسی در تاریخ انقلاب و ایران زمین کم‌سابقه، ماندگار و قابل تجلیل است.

وی در ادامه به بررسی مهم‌ترین اقدامات و دستاورد‌های ماندگار دوران کوتاه ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی پرداخت و افزود: از مهم‌ترین این دستاورد‌ها می‌توان به دانش‌مدار بودن و استفاده از توان متخصصان داخلی با پشتوانه دانشگاهی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان فارس متذکر شد: توجه ویژه به ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع معضلات اساسی کشور، تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام راهبردی کشور در حوزه صنعتی، تولیدی و خدماتی نظیر شرکت هفت‌تپه اهواز و همچنین عبور از مرحله آسیب‌پذیری بسیاری از واحد‌های تولیدی از مهم‌ترین اقدامات جهادی دوران ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی بود.

تقوایی تشریح کرد: بهره‌مندی از مشورت افراد متخصص در حوزه‌های کاربردی و نگاه گسترده به خوداتکایی و خودکفایی با در نظر داشتن مبانی اقتدار انقلاب اسلامی نیز از اصول اساسی خط مشی مدیریتی خادم‌الرضا بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عرصه دیپلماسی اشاره کرد و گفت: تلفیق دو موضوع مهم دیپلماسی و میدان با همراهی بازوی اجرایی توانمندی نظیر وزیر امورخارجه شهید حسین امیرعبداللهیان، رفع مشکلات ریشه‌ای و زمینه‌سازی رفع اختلاف در کنار عادی‌سازی و تحکیم روابط سیاسی و بین‌المللی با برخی از کشور‌های همسایه از ابتکارات رئیس جمهور شهید بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان فارس به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر ضمن گرامیداشت مقام شهدای هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطراتی از ایام هشت سال دفاع مقدس و همچنین بررسی ابعاد خاصی از عملیات‌های گوناگون انجام شده در آن زمان و همچنین نقش کاربردی و اساسی و محوری جوانان در آن زمان پرداخت.

تقوایی تأکید کرد: باید ایران را به ایران قوی تبدیل کنیم، چراکه ممکن است همچون عملیات فتح‌المبین بدون سلاح پیش برویم؛ بنابراین باید با ترفند‌های مختلف مقالات را چاپ کنیم و آموزش عالی را در قله نگه داریم، همانطور که دانشگاه آزاد اسلامی برای این امر در تلاش است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته