دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1403 - 17:26

سفیر یمن در ایران: شهید امیرعبداللهیان در میدان دیپلماسی به‌عنوان مجاهد فعالیت کرد

سفیر یمن در ایران: شهید امیرعبداللهیان در میدان دیپلماسی به‌عنوان مجاهد فعالیت کرد
ابراهیم محمد الدیلمی گفت: گواهی می‌دهم آقای امیرعبداللهیان در میدان دیپلماسی به عنوان مجاهد فعالیت کرد.
کد خبر : 913352

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابراهیم محمد الدیلمی، سفیر یمن در جمهوری اسلامی ایران در مراسم بزرگداشت شهید حسین امیرعبداللهیان که در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهارداشت: شهید امیرعبداللهیان در میدان دیپلماسی به عنوان یک مجاهد کار کردند، ایشان دوست، برادر و استاد عزیزی برای ما محسوب می‌شدند.

وی گفت: شهادت می‌دهم که آقای امیرعبداللهیان در رأس شهدایی هستند که در مقابله با جبهه کفر داشتیم. از زمانیکه ایشان وزیر خارجه ایران شدند، نه فقط وزیر خارجه ایران بلکه سفیر سایر کشور‌های اسلامی در جامعه بین‌المللی برای مبارزه با استکبار بود.

سفیر یمن در ایران تصریح کرد: ایشان در حوزه دیپلماسی یک دیپلمات شجاع بود و این فقط خاصیت شهید امیرعبداللهیان نبود بلکه خاصیت و ویژگی سایر دیپلمات‌های ایرانی است. زمانیکه شهید به سمت وزیر رسیدند برخی تردید کردند که آیا ایشان می‌تواند در این شرایط سخت سیاست خارجی را به پیش ببرد؟ ولی من از همان ابتدا مطمئن بودم که این اتفاق خواهد افتاد و ایشان فردی توانمند است.

الدیلمی با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان در ادب و تواضع کم نظیر بود، گفت: وی همیار شهید سلیمانی در پیشبرد سیاست‌ها به خصوص در در قبال پیشبرد روابط با کشور‌های منطقه به نحو احسن بود. آقای رئیسی با همیاری شهید امیرعبداللهیان اجازه ندادند قطار عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشور‌های عربی به هدف نامشروع خود برسد.

وی بیان کرد: امروز کسانی که در قطار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند از نبود دو شهید بزرگوار خوشحال می‌شوند، اما من به سیاست خارجی ایران ایمان دارم که بتواند مانع از تحقق عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشور‌های عربی شود.

سفیر یمن در جمهوری اسلامی ایران افزود: آقای امیرعبداللهیان یک مکتب و مدرسه درس دیپلماسی جهادی بود. شخصاً یک دوست و استاد عزیز را از دست دادم ولی اطمینان دارم که این راه جهاد ایران ادامه پیدا خواهد کرد.

الدیلمی در پایان خاطرنشان کرد: در آخر عرایضم می‌خواهم از سه شهید مقاومت نام ببرم، اولین شهید، سفیر ایران در یمن هست که وقتی با ایشان بعد از شهادت حاج قاسم صحبت میکردم اصلا ایشان به تعلقات دنیوی فکر نمی‌کرد، شخص دوم آقای شیخ الاسلام بود که بر اثر کرونا فوت کرد و شهید سوم هم آقای امیرعبداللهیان است که راه را می‌دید و برایش روشن بود که انتهای مسیرش شهادت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته