دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون پژوهشی وزیر علوم تاکید کرد؛

نقش رایزنان علمی در ارائه توانمندی‌های ایران در عرصه جهانی

نقش رایزنان علمی در ارائه توانمندی‌های ایران در عرصه جهانی
معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به استفاده از ظرفیت رایزنان علمی در انجام طرح‌های پژوهشی مشترک میان چند کشور گفت: رایزنان علمی می‌توانند توانمندی‌های کشور ایران را در عرصه جهانی نشان دهند.
کد خبر : 913326

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم در نشست سالیانه رایزنان علمی و سرپرستی دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موضوع دیپلماسی علمی است که دانشمندان ما می‌توانند فعالیت‌های بسیار خوبی را در سطوح مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشند.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رایزنان علمی با توجه به آشنایی که نسبت به منطقه مستقر دارند به خوبی می‌توانند مسیر ارتباطات بین‌المللی را هموار سازند؛ تصریح کرد: خوشبختانه رایزنان علمی کشور با توجه به تجربه علمی و تلاش جهادی که دارند و نیز جوان‌گرایی، به‌خوبی انتخاب شده‌اند و امید می‌رود این مختصات منجر به تحقق اهداف عالی شود.

وی همچنین افزود: رایزنان می‌توانند در تبادل اساتید و دانشجویان در حوزه‌های پژوهشی، افزایش تعاملات با کشور‌های هدف از طریق ارائه فرصت‌های کوتاه مدت و بلند مدت و اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک نقش مهمی ایفا کنند.

صالحی اظهار کرد: اولویت‌های بسیار زیادی در کشور همچون حوزه، انرژی، کوانتوم، محیط زیست، هوش مصنوعی و ... وجود دارد که رایزنان علمی می‌توانند در آنها ظرفیت‌آفرین باشند، بنابراین باید به آن حوزه‌ها توجه ویژه داشته باشیم و با استفاده از تعاملات علمی و نیروی انسانی خود را به جایگاه مطلوب برسانیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به اینکه برای برگزاری طرح‌های پژوهشی مشترک میان چند کشور می‌توانیم از ظرفیت رایزنان علمی استفاده کنیم؛ ادامه داد: رایزنان علمی می‌توانند توانمندی‌های کشور ایران را در عرصه جهانی به منصه‌ی ظهور و بروز برسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته