دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1403 - 14:58

نکات مهم در اجرای نمای کرتین وال و شیشه در تهران

نکات مهم در اجرای نمای کرتین وال و شیشه در تهران
در فرایند ساخت ساختمان‌های مسکونی، اداری و اجرای پروژه‌های سنگین انتخاب نمای مناسب نقش بسیار مهمی در عایق‌بندی و زیبایی ظاهری بنا دارد.
کد خبر : 913316

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در فرایند ساخت ساختمان‌های مسکونی، اداری و اجرای پروژه‌های سنگین انتخاب نمای مناسب نقش بسیار مهمی در عایق‌بندی و زیبایی ظاهری بنا دارد. نما را بر اساس پارامترهای مهمی مانند شرایط آب‌وهوایی، منطقه جغرافیایی، سلیقه کارفرما، تعداد طبقات و بودجه انتخاب می‌کنند تا به ‌عنوان لایه حفاظتی مناسب عمل کند. قابل ذکر است که نماها دارای انواع مختلف بوده و با توجه به مصالح و متریال به ‌کار رفته نام‌گذاری می‌شوند. کرتین وال یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نماهای شیشه‌ای بوده و قیمت نمای کرتین وال با توجه به کارایی و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که ارائه می‌دهد بسیار مناسب است.

نمای کرتین وال به وسیله شیشه و با ساختاری خود ایستا اجرا می‌شود، به ‌گونه‌ای که هیچ‌گونه سنگینی را به ساختمان وارد نمی‌کند. در واقع، سازه‌های این نمای زیبا سنگینی را تحمل کرده و به شکل مقاومی در ساختمان شما تعبیه می‌شوند؛ بدین ترتیب در صورت نصب و اجرای صحیح کرتین وال مقاومت و زیبایی منحصربه‌فردی را می‌توانید داشته باشید. در همین راستا نکات مهم اجرایی نمای کرتین وال را آورده‌ایم، پس تا انتها ما را همراهی کنید.

انواع روش‌ اجرای نمای کرتین وال

اجرای نمای کرتین وال با توجه به نوع سازه متفاوت بوده و می‌تواند در مدل‌های مختلفی انجام شود. این نما دارای انواع مختلفی است که بر اساس ظاهر متفاوتی که دارند در چهار دسته مختلف قرار می‌گیرند و هر کدام از نظر فنی و زیبایی ساختاری متفاوت را به وجود می‌آورند. بد نیست بدانید که تفاوت بارز مدل‌ها و انواع اجراهای کرتین وال در نمای خارجی بوده و استحکام، عایق‌بندی و طول عمر اکثر آن‌ها برابر است. در ادامه به معرفی انواع مدل‌ اجرای کرتین وال پرداخته‌ایم:

نمای کرتین وال درپوش‌دار یا فیس کپ face cap

در این سبک پروفیل‌های آلومینیومی به صورت افقی (ترنسم) و عمودی (مولیون) برای فرم‌بندی نما به کار می‌روند که شیشه‌ها به واسطه پروفیل‌های شیشه‌خور ثابت شده و از سمت نمای خارجی روی پروفیل‌های آلومینیومی قرار می‌گیرند. نمای فیس کپ دارای درپوش‌هایی با اشکال مختلف دوکی، مستطیلی و گرد در رنگ‌های مختلف هستند. نکته قابل توجه در مورد اجرای نمای کرتین وال این است که لامل افقی یا همان ترنسم سایز طولی کوچک‌تری نسبت به لامل عمودی دارد. روش اجرای کرتین وال فیس کپ عبارت است از:

  • تعبیه کمربندهای فلزی

  • نصب مولیون‌ها

  • قرار دادن اتصالات برای نصب پروفیل‌های افقی

  • نصب ترنسم‌ها

  • نصب شیشه

  • قرار دادن لاستیک درزبندی

  • نصب شیشه‌گیر

  • قرار دادن کاور

نمای کرتین وال فریم لس frameless

در اجرای این نما از درپوش استفاده نمی‌شود و چسب‌های مخصوص جهت تثبیت شیشه در فضایی بین لامل‌ها به کار می‌رود؛ بدین صورت است که نما به شکل شبکه‌بندی زیرسازی شده و شیشه در کلاف آلومینیومی قرار می‌گیرد و در نهایت فضایی بین لامل‌ها تعبیه می‌شود. قابل ذکر است که به‌ دلیل عدم وجود درپوش در کرتین وال فریم لس نمای خارجی یکنواخت به نظر می‌رسد.

نمای کرتین وال سمی فریم لس

کرتین وال سمی فریم لس که به نیمه قاب نیز شناخته می‌شود، ترکیبی منحصربه‌فرد و زیبا از کرتین وال فرم لس و فیس کپ است که جلوه خاصی را در نمای خارجی ساختمان شما به وجود می‌آورد. این سبک بدین صورت اجرا می‌شود که بسته به طراحی مهندس معمار در یکی از جهت‌های عمودی یا افقی از درپوش و در جهت دیگر چسب یا لاستیک برای تثبیت شیشه به کار می‌رود.

نمای کرتین وال یو چنل u-channel

مرحله اجرای یونیتایز بدین صورت است که تمامی مراحل ساخت بر اساس اندازه‌گیری‌های دقیق انجام خواهد شد و پنل‌ها و قطعات کوچک‌تر و سبک‌تر شده و تمام اجزا، اتصالات، یراق‌آلات، پروفیل‌ها و... در کارخانه‌ مونتاژ و در نهایت تکمیل و به محل اجرای پروژه منتقل می‌شود.

در مرحله آخر نیز مدول‌ها در محلی که از قبل تعیین شده است با روش هنگینگ متصل شده و روی بدنه ساختمان کنار یکدیگر قرار داده می‌شوند.

قابل ذکر است که امروزه شیشه اسپایدر نیز همانند کرتین وال طرفداران بسیار زیادی دارد و عمدتاً هر دو از نماهای شیشه‌ای مورد استفاده در مراکز اداری و تجاری بزرگ، ساختمان‌های مسکونی و ویلایی مدرن هستند. توجه داشته باشید که دلیل انتخاب کرتین وال به جای اسپایدر می‌تواند ایمنی زیادتر و به وجود آوردن عایق صوتی و حرارتی بیشتر باشد.

نکات مهم قبل و بعد از اجرای نمای کرتین وال

پیش از اجرای نمای کرتین وال لازم است به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • انتخاب پروفیل مناسب

پروفیل شما بایستی با دکوراسیون داخلی و همچنین پنجره شما سازگار باشد.

  • اندازه‌گیری درست

اندازه‌گیری دقیق از دهانه‌ها بسیار مهم بوده و بایستی از خطاهای احتمالی پرهیز کنید.

  • امنیت

برای برقراری امنیت لازم است اجرای کرتین وال با دقت فراوان انجام شود تا پایداری مناسبی را ارائه دهد.

  • توانایی نصب

این نما برای نصب نیاز به دانش فنی و تخصص بالایی دارد و بایستی توسط افراد کاربلد اجرا شود.

  • نظافت

برای اینکه نمای شما به زیبایی بدرخشد، توصیه می‌شود که از پاک‌کننده‌های مناسب استفاده کنید.

  • نگهداری

نمای کرتین وال زیبایی و امنیت بسیار زیادی را فراهم می‌کند و در مقابل نیاز به نگهداری مناسب دارد؛ به‌ عنوان مثال اگر از پوشش پنجره‌ای برای کرتین وال استفاده کرده‌اید، بایستی در صورت بارش برف و یا باران پوشش را بگذارید تا از آسیب و خرابی احتمالی جلوگیری کنید.

برای اجرای حرفه‌ای نمای کرتین وال و شیشه‌ای در تهران به کجا مراجعه کنیم

نمای کرتین وال یکی از پیچیده‌ترین و گسترده‌ترین نماهای ساختمان به شمار می‌آید که برای اجرا نیاز به خلاقیت و دانش فنی بسیار زیادی دارد؛ از همین ‌رو جهت اجرای درست و دقیق نما، تیم حرفه‌ای و با تجربه‌ای لازم است. خوشبختانه نما دیزاین به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که به شکل تخصصی در زمینه اجرای نمای کرتین وال در حال فعالیت است می‌تواند گزینه مناسبی برای همکاری به شمار آید.

در این شرکت تیم فنی مهندسی ماهر همواره در تلاش است تا نماهایی ایمن و با ارزش را طراحی کرده و با راهکارهای حرفه‌ای هزینه‌ها را مدیریت کند، در این شرایط علاوه‌ بر بهره‌مندی از دانش مهندسی و فنی تیم، بر هزینه‌های پروژه نیز نظارت خواهید داشت. همچنین در این شرکت با بهترین و معتبرترین برندها همکاری می‌شود تا متریال به کار رفته در نما کیفیت فوق‌العاده‌ای داشته باشد، در نهایت نیز نظارت بر اجرا توسط مهندسین مجرب انجام شده و پروژه‌ای بی‌نقص به کارفرما تحویل داده می‌شود. شایان ذکر است که نما دیزاین دارای 10 سال سابقه در زمینه اجرای نماهای ساختمانی بوده و همواره رضایت کارفرما را به دنبال داشته است؛ از این ‌رو می‌توانید با خیالی آسوده با این مجموعه حرفه‌ای همکاری کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته