دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1403 - 15:02
رنجبر:

آزادسازی خرمشهر تجلی عزم الهی در اراده و غیرت رزمندگان بود

آزادسازی خرمشهر تجلی عزم الهی در اراده و غیرت رزمندگان بود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر در آن شرایط سخت و بحرانی کاری نشدنی بود، گفت: اگر عزم و خواست الهی در اراده و غیرت جوانان رزمنده متجلی نمی‌شد، آزادسازی خرمشهر همچنان غیرممکن می‌ماند.
کد خبر : 913295

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در نشست هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس گفت: شهادت هنر مردان خداست و شهدای خدمت نیز از بندگان خوب و مخلصی بودند که در مسیر خدمت جان خود را فدای ملت و سربلندی کشور و ایران کردند و تا ابد نامشان در تارک تاریخ جاودانه خواهد ماند.

وی افزود: اگرچه جبران این ضایعه اسفناک سخت و جانکاه است؛ اما به پشتوانه قوی نظام جمهوری اسلامی خللی در خدمت‌رسانی به کشور پیش نیامد و همچنان دولتمردان در ادامه راه شهید جمهور تأکید داشته و در این مسیر متعالی به خدمت‌رسانی مشغولند.

آزادسازی خرمشهر تجلی عزم الهی در اراده و غیرت رزمندگان بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر هم گفت: در آن برهه زمانی و شرایط سخت که تازه انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود و بدنه نظام دنبال بازسازی و تقویت قوای خویش بود و دشمنان داخلی نیز کماکان دنبال جولان و ترور شخصیت‌های بزرگ انقلاب بودند، تحمیل جنگ دیگری از خارج بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود و در گمان نمی‌گنجید که رزمندگان کم‌تجربه ما بتوانند در مقابل ارتش سراپا مسلح جهان که در لباس بعثی‌های عراقی به میدان آمده بودند، بتوانند مقاومت کنند و پیروز میدان باشند.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان افزود: برخلاف تمام تصورات و برنامه‌ها، خواست و مشیت الهی بر همه چیز غالب شد و رزمندگان ما با یک اسلحه ساده و ابتدایی، توانستند هیمنه قدرتمند دشمن را درهم بشکنند و با توکل بر خدا، خرمشهر را آزاد کنند.

رنجبر با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر در آن شرایط سخت و بحرانی کاری نشدنی بود، گفت: اگر عزم و خواست الهی در اراده و غیرت جوانان رزمنده متجلی نمی‌شد، آزادسازی خرمشهر همچنان غیرممکن می‌ماند.

آزادسازی خرمشهر تجلی عزم الهی در اراده و غیرت رزمندگان بود

وی تبیین کرد: آزادی خرمشهر نشان داد که هیچ دستی بالاتر از دست و قدرت الهی نیست و می‌شود با اتحاد و همدلی در کنار ایمان قوی و توکل به خدا و ائمه اطهار علیهم‌السلام، مسیر ناهموار و غیرممکن را به سادگی هموار کرد و بر دشمن قدرتمندی که ده‌ها ارتش بزرگ در پشت آن پنهان شده بودند، چیره و غالب شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان هم عنوان کرد: آزادسازی خرمشهر یک معجزه الهی بود که در باور‌ها نمی‌گنجید و با هیچ نقشه‌ جنگی قابل توجیه نبود، به وقوع پیوست و انگشت تعجب تمام کشور‌های مستکبر غربی و شرقی در دهانشان فروخشکید.

حجت‌الاسلام اسماعیل پاک‌نژاد یادآور شد: شهدای خدمت نمونه بارز شهدای جان بر کفی بودند که به میدان خدمت شتافتند و برای بالندگی و سربلندی ایران اسلامی به درجه رفیع شهادت رسیدند و نامشان تا ابد بر دل‌های عاشقان، جاودانه و ماندگار خواهد ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته