دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1403 - 09:30
در حسینیه امام خمینی (ره)؛

مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید با حضور رهبر انقلاب برگزار شد

مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید با حضور رهبر انقلاب برگزار شد
مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان با حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
کد خبر : 913164

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم بزرگداشت شهدای خدمت، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، آقای دکتر امیر عبداللهیان، حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم امام جمعه تبریز، آقای دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و کادر پروازی؛ امیر سرتیپ دوم خلبان سید طاهر مصطفوی، امیر سرتیپ دوم خلبان محسن دریانوش و سرهنگ دوم فنی بهروز قدیمی صبح امروز در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا، سران قوا، مسئولان کشوری و لشکری، میهمانان خارجی به ویژه رئیس جمهور عراق و شمار دیگری از مقامات این کشور و همچنین سفیران کشورهای مختلف حضور داشتند، قاریان بین‌المللی به تلاوت آیاتی از قرآن و مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام به مداحی و ذکر مصیبت پرداختند.

بخش‌هایی از تلاوت قرآن توسط کریم منصوری در مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید  

 

حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف در مراسم یادبود شهید رئیسی در حسینیه امام خمینی

 

روضه‌خوانی آقای حاج محمود کریمی در مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید 
 

مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید با حضور رهبر انقلاب برگزار شد

مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید با حضور رهبر انقلاب برگزار شد

آیت‌الله رئیسی خستگی ناپذیر و مردم‌دار بود

در این مراسم حجت الاسلام رفیعی با تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان، اظهار داشت: این حادثه سخت، کام همه ما را در آغازین روزهای ماه ذی القعده و ایام ولادت امام رضا (ع) تلخ کرد. ما باورهای دینی و باورهای روایی داریم که در این مواقع هم ما را آرام می‌کند و هم ما را به سمت باورهای قوی‌تر سوق می‌دهد.

وی عنوان کرد: دولتی که بیش از هزار روز ریل گذاری و برنامه ریزی کرده است، یکباره تمام عزم و برنامه ریزی اش با یک حادثه فسخ می‌شود که نشانه و پلی برای شناخت خداوند است به این معنا که کار دست من و شما نیست.

سخنران مراسم تصریح کرد: به آنچه می‌شود قانع باشید و بدانید در آن مصلحتی وجود دارد. به آنچه پیش آمده معترض نباشید. باید گفت خدایا ما به برنامه ریزی تو اطمینان داریم و آرام هستیم. مقام معظم رهبری هم فرمودند بهترین‌ها از ما گرفته شد اما در محضر خدا هرگز شکوه نخواهیم کرد. خداوند در قرآن می‌فرماید انسان‌های راضی صاحب نفس مطمئنه هستند.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید آیت الله رئیسی، بیان کرد: خستگی ناپذیر بودن، مردم داری و تواضع ایشان ویژگی‌های مشهود ایشان بود اما سه ویژگی بارز بود؛ «خدمت به مردم، برداشتن بار از دوش مردم و تلاش» از مهمترین مشخصه‌های ایشان بود.

وی افزود: هیچ نفسی نمی‌داند فردا چه اتفاقی می‌افتد. اگر کسی به مردم خدمت کرد، پنج پاداش به او داده می‌شود. کسانی که به مردم خدمت می‌کنند به وجه خداوند نگاه می‌کنند و روز قیامت حسابرسی ندارند. خداوند دنیا و آخرت را به کسانی که به مردم خدمت می‌کنند، می‌دهد. این افراد روز قیامت که روز سخت و روز حسرت است، شاد می آیند و غبار اندوه روی چهره‌شان نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته