دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حق‌بین در گفتگو با آنا خبر داد؛

انجام اصلاحات هندسی برخی معابر و تقاطع‌ها برای کاهش بار ترافیکی تهران

انجام اصلاحات هندسی برخی معابر و تقاطع‌ها برای کاهش بار ترافیکی تهران
معاون امور فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تمام معابر و تقاطع‌هایی که ما در آنها کار اصلاحی انجام می‌دهیم و همچنین معابر جدیدی که اضافه یا حذف می‌شوند بر اساس طرح جامع و مطالعات ترافیکی انجام شده ویژه پایتخت صورت می‌گیرد.
کد خبر : 913133

هادی حق‌بین معاون امور فنی و عمرانی شهرداری تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: ما هم در شهرداری تهران با این مسئله که پلیس راهور به آن معتقد است، اذعان داریم که اصلاح هندسی معابر می‌تواند برخی از معضلات ترافیک را حل کند.

وی تصریح کرد: تمام معابر و تقاطع‌هایی که ما در آنها کار اصلاحی انجام می‌دهیم و همچنین معابر جدیدی که اضافه یا حذف می‌شوند بر اساس طرح جامع و مطالعات ترافیکی انجام شده صورت می‌گیرد.

معاون امور فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اصلاحات فعلی معابر با پشتوانه مطالعات از پیش انجام شده اجرایی می‌شود و بنابراین طبیعی است که هر کدام از پروژه‌هایی که احداث می‌شوند و یا اصلاحات مورد نظر، یا به طور مستقیم در همان تقاطع و یا در شبکه معابر پیرامونی تاثیر گذار خواهد بود.

حق‌بین در ادامه یادآور شد: آن چیزی که طبق اهداف برنامه ما در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران برنامه ریزی شده و بر عهده ما قرار دارد، توسط معاونت اجرایی و عملیاتی می‌شود و اگر توسط مناطق و یا حوزه ترافیک باید انجام شود، باید از آنها پیگیری موضوع را انجام داد.

اصلاح هندسی معابر بر اساس مطالعات برنامه ۴ ساله

وی همچنین تاکید کرد: برنامه ریزی کلی ما برای سال جاری و مطالعات ما برای شناسایی نقاط و معابری که نیاز به اصلاح هندسی داشته باشند، انجام شده است و ما بر اساس همان برنامه مشخص ۴ ساله پیش می‌رویم.

معاون امور فنی و عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: در کنار برنامه ریزی و مطالعات انجام شده اگر مورد خاصی از ضرورت انجام اصلاح هندسی پیش بیاید و مطالعه مربوط به انجام شود و در اولویت کار قرار بگیرد، ما نیز آن را برای کاهش هر چه بیشتر بار ترافیک در معابر مختلف پایتخت اجرایی خواهیم کرد.

حق‌بین خاطرنشان کرد: از دیگر آثار و نتایج اصلاح تقاطع‌های کلانشهر تهران می‌توان به کاهش پیمایش‌های اضافی و غیرضروری، کاهش مصرف سوخت، ایمن و روان‌سازی بار ترافیکی و جلب رضایت شهروندان تهرانی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در تمام تقاطع‌ها و معابر مواردی که نیاز به اصلاح هندسی داشته باشند را با دقت مورد رصد قرار داده و اقدامات لازم برای کاهش حجم ترافیک و تصادفات رانندگی را با دقت هر چه تمام انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته