دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1403 - 11:14
دهقانی اشکذری:

امروز نیاز ما به «شهید جمهور» بیشتر بود/ لباس و عبای خاکی رئیس جمهور پیام‌های زیادی دارد

امروز نیاز ما به «شهید جمهور» بیشتر بود  لباس و عبای خاکی رئیس جمهور پیام‌های زیادی دارد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه امروز ما به «شهید جمهور» نیاز داشتیم تا رئیس جمهور، گفت: در مسیر تحقق تمدن بزرگ اسلامی نیازمند شهید رجایی‌ها و باهنرهایی بودیم که مدل دولت اسلامی را به مردم تزریق کنند.
کد خبر : 913071

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی اشکذری به‌مناسبت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر، گام اول انقلاب اسلامی را پیروزی انقلاب دانست و گفت: سال ۵۷ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و سال ۵۸ از بین انواع روش‌های حکومت‌داری، دموکراسی، کمونیستی، لیبرال و جمهوری مردم مدل جمهوری اسلامی را انتخاب و نظام تثبیت شد.

وی، دولت اسلامی را گام سوم انقلاب اسلامی شامل اخلاق اسلامی و الهی دولتمردان عنوان و بیان کرد: اسباب حکمرانی مادی است، اما چارچوب را خدا تعیین و انتخاب را به مردم واگذار کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد افزود: در دولت اسلامی، رئیس جمهوری انتخاب می شود که قرآن را بشناسد و فهم درست از قرآن و اهل بیت داشته و دارای پشتوانه رأی مردمی باشد. جمهوری اسلامی یک تابلوی درخشان و گویا در جهان اسلام است، چراکه در فتح خرمشهر یک‌ ملتی که در روزهای بعد ازپیروزی در فاز دوم که نظام‌سازی است، گرفتار جنگی می‌شود که همه دنیا از متجاوز حمایت کرده و در نهایت در این جنگ نابرابر پیروز می‌شود.

دهقانی اشکذری با اشاره به جمله ماندگار شهید جهان آرا مبنی بر اینکه بچه‌ها اگر شهر سقوط کرد، پس می‌گیریم، مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند، ادامه داد: باید ایمان به هدف که چرا انقلاب شد و اینکه انقلاب اسلامی بعد از گذشت ۴۵ سال  در مسیر درستی بوده است را در خود تقویت کنیم، کشور ویران شده را می‌توان ساخت، اما تغییر باور، قابل اصلاح نیست.

امروز نیاز ما به «شهید جمهور» بیشتر بود/ لباس و عبای خاکی رئیس جمهور پیام‌های زیادی دارد

وی تبیین کرد: فتح خرمشهر نشان داد که چگونه یک جمع اندک در مقابل لشکر متجاوز عراق، ۲۹ روز مقاومت کرد و کلام امام خمینی (ره) که خرمشهر را خدا آزاد کرد نشان‌دهنده دست یاری خدا بر این انقلاب است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، ایمان را ابزاری دانست که در در ادوار دولت های  بعد از دفاع مقدس به آن توجه اندک شده و گفت: با کمک مردم و با استفاده از ابزار ایمان، می‌توان مشکلات را رفع کرد، شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم برگرفته از تجربه هشت سال دفاع مقدس است؛ در آن زمان مردم اداره‌کننده جنگ بودند و در حال حاضر شکوفایی اقتصاد و صنایع کشور به وسیله جوانانی برومندی مانند جهان آرا در زمان جنگ محقق خواهد شد.

شهید سلیمانی بالاتر از سردار سلیمانی است

دهقانی اشکذری، اتفاقات اخیر که منجر به شهادت رئیس جمهور و وزیر امورخارجه و جمعی دیگر از مسئولان نظام شد را شامل دو بخش دانست و گفت: یک بخش عادی آن، احتمال مداخله کشورهای خارجی مانند رژیم جعلی صهیونیستی، آذربایجان و اسباب مادی است و بخش دیگر مرگ انسانهاست که خودشان با نحوه زندگیشان تعیین می کنند.

وی، شهید سلیمانی را بالاتر از سردار سلیمانی دانست و گفت: امروز ما به شهید جمهور احتیاج داشتیم تا رئیس جمهور و طراحی که خداوند عالم انجام داده، هرآنچه اتفاق افتاد محصول تحقق هدفی بزرگ‌تر خواهد بود و فراموش نکنیم در مسیر تحقق تمدن بزرگ اسلامی نیازمند شهید رجایی ها و باهنرهایی بودیم که مدل دولت اسلامی را به مردم تزریق کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد افزود: آیت‌الله رئیسی اگر زنده می‌ماند در یک سال دیگر تولید بیشتر و تورم کمتر می‌شد، اثری که ایشان و دکتر امیرعبدالهیان وزیر امورخارجه به شدت مردمی، مکتبی و جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس از خود به جا گذاشتند فراتر از تصور اذهان بوده که به مرور آشکار خواهد شد.

دهقانی اشکذری با اشاره به جمله تاریخی امام خمینی(ره) در شهادت حاج سید مصطفی خمینی مبنی بر الطاف خفیه الهی تبیین کرد: بعضی وقت‌ها لطف خداوند مخفی است و آثارش را سال های بعد مشاهده خواهیم کرد. امروز به نظر می‌رسد که الطاف خداوند اینکه حادثه شهادت رئیس جمهور مردم ایران را بیدار کند و جریان رسانه‌ای که سعی در کمرنگ کردن خدمات مسئولان مردمی دارد را از سردرگمی درآورد.

وی، سبک، روش و سیره رئیس جمهور را بالاتر از نتایج تلاش ایشان دانست و ادامه داد: واقع شدن خانه مادر رئیس جمهور در محله متوسط مشهد، حتی بدون اطلاع افراد قدیمی محله، خط بطلانی بر این تفکر است که چون من رئیس جمهور هستم مادر، پدر و فرزندانمان باید در بهترین مکان خانه داشته و در رفاه باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد تشریح کرد: لباس و عبای خاکی رئیس جمهور این پیام را دارد که می‌توان لباس پیامبر اکرم(ص) به تن کرد و در بین مردم بود و به آنها کمک کرد. آنچه مسلم است پیام در شهادت عزیزان خدمت این است؛ دولتی ترسیم شد که در ادامه راه و مقابله با تورم می‌تواند الگو باشد و وظیفه ما است، این الگو که برگرفته از شهدای آزادسازی خرمشهر است، فراموش نکنیم و  بتوانیم دستاوردهای آنها را تبیین کرده و به وظیفه خود عمل کنیم.

به گزارش آنا؛ در ادامه دانشگاهیان با حضور در معراج شهدای گمنام دفاع مقدس و نثار گل، یاد و خاطره سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته