دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1403 - 10:08

سران سیا و موساد درباره ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس غزه دیدار می‌کنند

سران سیا و موساد درباره ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس غزه دیدار می‌کنند
گزارش‌ها حاکی از آن است که یکی از کشورهای اروپایی در روزهای آینده میزبان دیدار رؤسای دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی با موضوع از سرگیری مذاکرات آتش‌بس غزه خواهد بود.
کد خبر : 913058

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه آکسیوس گزارش داده که «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) قرار است با «دیود بارنیا» رئيس سازمان جاسوسی موساد دیدار کند. این دیدار در یک کشور اروپایی برگزار خواهد شد.

هدف از این دیدار احیای مذاکرات غیرمستقیم میان حماس و اسرائیل جهت برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا است.

ساعاتی قبل‌تر وبگاه اسرائیلی «واللا» به نقل از منابعی گزارش داد، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل به اعضای شورای جنگ این رژیم گفته است که در حال حاضر، «نیاز مبرمی به حصول توافق تبادل [اسرا] داریم».

واللا به نقل از منابعی که در جریان جزئیات نشست کابینه جنگ اسرائیل قرار دارند، خبر داد: «همه سران نهادهای امنیتی و تیم مذاکره‌کننده موضع واحدی دارند مبنی بر تحرک فوری برای دستیابی به توافق آزادی اسرا».

سران امنیتی و تیم مذاکره کننده اسرائیل گفته‌اند که باید به هر قیمتی به این توافق دست پیدا کنند؛ «حتی اگر قرار باشد پیشنهاد اخیر حماس بررسی شده و امتیازات بیشتری نیز داده شود».

گزارش‌ها حاکی است که حماس در حال حاضر بیش از ۱۳۰ اسیر اسرائیلی را در غزه نگهداری می‌کند.

میانجی‌گری مصر، قطر و آمریکا برای آزادی اسرا تا کنون موفقیتی نداشته است. جنبش حماس گفته که مذاکرات برای تبادل اسرا تنها در صورت اتمام حملات مرگبار به غزه امکان‌پذیر خواهد بود.

در توافق قبلی میان حماس و رژیم اسرائیل برای آزادی اسرا که در ماه نوامبر انجام شد ۸۱ اسرائیلی و ۲۴ شهروند کشورهای خارجی در ازای ۲۴۰ فلسطینی آزاد شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته