دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هشدار هواشناسی و احتمال سیلاب با سامانه بارشی جدید

هشدار هواشناسی و احتمال سیلاب با سامانه بارشی جدید
هشدار نارنجی سازمان هواشناسی در خصوص سیل و سیلاب در برخی استان‌ها امروز هم تمدید شد و این بار استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بیشترین بارش‌ها خواهند داشت.
کد خبر : 913046

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با اعلام سازمان هواشناسی سامانه‌ای بارشی جدیدی از شمال غربی وارد کشور شده و به همین دلیل هشدار نارنجی سازمان هواشناسی در رابطه با احتمال وقوع سیل در برخی استان‌ها، امروز نیز پابرجا است.

سازمان هواشناسی اعلام کرد امروز استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل خطر وقوع سیلاب آب گرفتگی گسترده و سیلاب را پیش رو خواهند داشت.

همچنین این سامانه بارشی در حرکتی به شرق کشور در شمال استان‌های قزوین، البرز، زنجان، تهران، سمنان و خراسان شمالی هم بارش‌های شدیدی به همراه خواهد داشت و این استان‌ها نیز با چالش‌هایی در این زمینه مواجه خواهند شد.

در نوار شمالی کشور استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش‌هایی اتفاق می‌افتد که شدت کمتری به نسبت استان‌های دیگر دارد. همچنین در استان‌های همدان، مرکزی و قم بارش‌های رگباری، موقتی و نقطه‌ای اتفاق خواهد افتاد. 

برای نواحی جنوبی و شرقی کشور نیز وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که توانایی خسارت زدن به سازه‌هایی غیرمستحکم و ناایمن را دارد و دریای عمان و خلیج فارس نیز به واسطه همین باد شدید مواج هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته