دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1403 - 18:39

وزیر ورزش: رییس‌جمهور شهید در ورزش به آن چیزی که وعده داد عمل کرد/ واگذاری استقلال و پرسپولیس یکی از یادگاری‌های این بزرگ‌مرد بود

وزیر ورزش: رییس‌جمهور شهید در ورزش به آن چیزی که وعده داد عمل کرد  واگذاری استقلال و پرسپولیس یکی از یادگاری‌های این بزرگ‌مرد بود
وزیر ورزش و جوانان گفت: آیت‌الله رییسی به هر آن چیزی که به جامعه ورزش قول داد آن را عملی کرد و وظیفه خود می‌دانیم این راه راه ادامه دهیم.
کد خبر : 912907

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  کیومرث هاشمی طی گفت و گوی تلفنی با شبکه ۳ سیما اظهار کرد:عرض سلام و وقت بخیر دارم خدمت مردم شریف ایران و به سهم خودم شهادت سیدالشهدای خدمت آیت‌الله رییسی را تسلیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تشییع شهدای خدمت که امروز در تهران برگزار شد گفت: از حضور پرشور مردم عزیز کشورمان در این چند روز در مراسماتی که برگزار شد تشکر کنم به ویژه حضور جامعه ورزش و جوانان که به نحو مختلف علاقه خود را به این خادم ملت و همراهان ایشان نشان دادند و شاهد پیام‌های دلگرم‌کننده‌ای از سوی مدیران جامعه ورزش ایران و جهان و همچنین ورزشکاران بودیم که باعث تسلی خاطر مردم عزیز و بازماندگان این شهدای بزرگوار شدند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: این افتخار را داشتم که از حدود ۱۰ ماه پیش درخدمت این بزرگ‌مرد باشم و همواره از بزرگ‌مردی ایشان یاد بگیرم. در این چند روز خصایص آیت‌الله رییسی از سوی مدیران و مردم کشور عنوان شده که از بارزترین خصایص ایشان می‌توان به خستگی‌ناپذیر بودن، ولایت‌پذیر بودن، اخلاق‌مدار بودن، مردمی بودن، و پرکار بودن اشاره کنیم.

وی گفت: در این مدتی که بنده در کابینه دولت در خدمت این عزیز بودم اگر بخواهم به یک نکته مهم از ایشان اشاره کنم این بود که آن چیزی که خودشان می‌گفتند به آن عمل می‌کردند. ایشان عامل وحدت بودند و حرف و عمل‌شان یکی بود. همیشه تاکیدشان این بود که باید ما وحدت‌آفرین باشیم و الان شاهد هستیم که حتی کسانی که تا قبل از این مخالف ایشان بودند ابراز تاسف و ناراحتی از شهادت ایشان دارند.

کیومرث هاشمی تصریح کرد: در کمتر از ۸ ماه گذشته آیت‌الله رییسی در دو برنامه تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران حضور داشتند و همیشه به بنده به عنوان خدمت‌گزار جامعه ورزش و جوانان تاکید می‌کردند که همیشه به پیشکسوتان و ورزشکاران توجه داشته باشیم، چون اینها دل مردم را با مدال‌آوری خودشان همیشه شاد می‌کنند.

وی افزود: آخرین بار ۱۴ روز پیش بود که جامعه ورزش در خدمت رییس‌جمهور بودند و همگی از حضور ایشان خوشنود شدند. ورزشکاران همگی در مصاحبه‌های خود از عملکرد دولت سیزدهم رضایت داشتند و عنوان می‌کردند که همه آن چیزی که دولت وعده داده به آن عمل کرده است. این نشان می‌دهد آیت‌الله رییسی به هر آن چیزی که به جامعه ورزش قول داد آن را عملی کرد و وظیفه خود می‌دانیم این راه راه ادامه دهیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: حالا که علمدار دولت در بین ما نیست باید به بهترین شکل ممکن این راه بزرگ‌مرد را ادامه دهیم و این قول را می‌دهیم که به تعهد خودمان از زمانی که مسئولیت گرفتیم وفادار و خدمت‌گذار خوبی برای جامعه ورزش و جوانان باشیم.

هاشمی ادامه داد: رییس جمهور مردمی در حوزه جوانان نیز چند دغدغه را داشت و در تاکیدات ایشان به ما همیشه رسیدگی به دغدغه جوانان بود. موضوع مسکن، اشتغال و ازدواج جزو مهم‌ترین دغدغه‌های رییس‌جمهور بود و ما در حوزه کاری خودمان تلاش می‌کردیم که در بحث تسهیلات ازدواج بهترین شرایط را برای جوانان ایجاد کنیم. با حضور ایشان سه بار جلسه شورای عالی جوانان برگزار شد و در سفر‌های استانی همیشه بخشی از وقت خود را برای رسیدگی به مشکلات جوانان می‌گذاشتند و سال گذشته ما ۱۵۷ هزار میلیارد تومان برای وام ازدواج جوانان درنظر گرفتیم که نسبت به سال‌های قبل مبلغ قابل توجهی بود. آیت‌الله رییسی اعتقاد داشتند که باید شرایطی فراهم شود که جوانان بتوانند به راحتی ازدواج کنند.

وی اظهار کرد: برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران با حضور یک رییس‌جمهور در وزارت ورزش جلسه شورای عالی ورزش برگزار شد که دستاورد‌های خوبی به همراه داشت. یکی از تاکیدات ایشان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود که بعضا از دولت‌های قبل باقی مانده بود و ما نیز این وظیفه را پیدا کردیم که با جدیت به دنبال اتمام این پروژه‌ها باشیم. ما سال گذشته ۹۲۰ پروژه را در کشور با حمایت ایشان افتتاح کردیم و قول دادیم که تا پایان این دولت همه پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: همچنین اجرای آمایش سرزمینی و طرح ملی پیشرفت ۲ موضوعی بود که به ما دستور دادند که انجام آن را تسریع ببخشیم. ایشان به درستی تاکید داشت که تنها با اجرای این طرح‌ها عدالت ورزشی در کشور انجام خواهد شد و نقاط محروم با اجرای طرح آمایش سرزمینی فرصت‌های خوبی را به دست خواهند آورد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: یکی از یادگاری‌های این بزرگ‌مرد در حوزه ورزش بحث واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بود. بعد از سی سال که این دو باشگاه بدون تکلیف باقی مانده بودند با حمایت ایشان موفق شدیم تکلیف سرخابی‌ها را مشخص کنیم. شهید رییسی تاکید داشتند که این دو باشگاه مردمی هستند و باید به مردم و بخش خصوصی واگذار شود. با پیگیری ایشان باعث شد که دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود و دیگر دغدغه مشکلات آنها را نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: تا زمانی که سرباز ورزش و جوانان هستم تلاش می‌کنم که تاکیدات رییس‌جمهور مردمی و رهبر انقلاب را انجام دهم و طبق راهی پیش برویم که رهبر فرزانه انقلاب برای ما ترسیم کرده‌اند. رهبر انقلاب تاکید داشتند که کار‌ها روی زمین باقی نماند و ما نیز وظیفه داریم فرامین رهبر انقلاب را انجام دهیم.

کیومرث هاشمی بیان کرد: به عنوان نماینده جمهوری اسلامی این افتخار را دارم که در جلسه شورای وزاری خارجه و وزرای ورزش عضو شانگهای حضور پیدا کنم. بنده به عندان نماینده ایران در این جلسه تلاش می‌کنم که از حقانیت کشورم دفاع و نقطه نظرات خود را در این جلسه عنوان کنم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: امیدوارم که همینطور که مردم این سید بزرگوار را دعا کردند خدمتگزاران خود را نیز در دولت دعا کنند که بتوانیم برای کشور خدمت خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته