دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1403 - 13:45
بهادری جهرمی:

بهادری جهرمی: رهبران برخی کشورها برای اولین‌بار به ایران خواهند آمد

بهادری جهرمی: رهبران برخی کشورها برای اولین‌بار به ایران خواهند آمد
سخنگوی دولت با بیان اینکه مقام‌های کشورهای مختلف خودشان برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: علاوه بر رئیس جمهور کشور تونس که در این سطح برای اولین بار به کشور ما می‌آیند، ما رهبران برخی کشورها را هم داریم که برای اولین بار است به ایران خواهند آمد.
کد خبر : 912873

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری‌جهرمی روز چهارشنبه در گفتگوی زنده تلویزیونی با اشاره به ویژگی‌های آیت الله سید ابراهیم رئیسی، گفت: در جوان‌گرایی همه می‌دمند و از جوانگرایی سخن می‌گویند، اما اینکه کسی بیاید و واقعا جوانگرایی کند و از رفقای ۳۰، ۴۰ ساله خود و از کسانی که می‌شناسد و با آنها تجربه کار دارد عبور کند و به سراغ کسانی برود که چندان آنها را نمی‌شناسد و با آنها تجربه کار چندانی هم ندارد و اعتماد کند و موضوعات کلان ملی را در اختیار نیروی جوانی قرار دهد، کار مهمی می‌کند.

وی افزود: اگر به نحوه چینش در دولت آقای رئیسی نگاه کنید در موضوعات مهم مانند مسائل اقتصادی که محور مباحث، مطالبات و اولویت‌های اول مردم است، وی این خطر و ریسک را می‌پذیرد و یک جوان را به عنوان وزیر اقتصاد دولت منصوب می‌کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه حتی در معاونت اجرایی رئیس‌جمهور که بار کار مطالبات، پیگیری‌ها و سفر‌ها را برعهده دارد، یک جوان را انتخاب کردند، گفت: حتی در حوزه نظم اداری و اصلاح ساختار‌های اداری که اتفاقاً آنجا به نگاه‌های نو و تحول‌گرایانه نیاز داریم، یک جوان را در حوزه معاونت اداری استخدامی ریاست جمهوری منصوب می‌کند.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور برای جایگاه سخنگویی دولت هم به همین شکل عمل و یک جوان را منصوب کرد. حوزه سخنگویی و رسانه حساس است و همواره از افراد با تجربه استفاده می‌کنند، اما ایشان به یک جوان اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه البته این چینش‌ها فقط محدود به حوزه‌ها نبود و در وزارت خانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به همین شکل عمل شد، گفت: نکته دوم اینکه، ایشان جوانان را رها نمی‌کرد و از آنها را حمایت می‌کرد. آقای رئیسی در دولت یادداشت‌های با خود می‌آورد. در یک جلسه، بدوم آنکه حرفی از قبل مطرح شود گفت که این جوان‌ها غنیمت و بن بیت شکن هستند، راحت و بی پروا حرف می‌زنند.

سخنگوی دولت بیان کرد: ایشان در سطوح مختلف از جوان گرایی حمایت می‌کردند. آقای رئیسی مانند پدر پشتوانه جوانان در دولت بود.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: پس از شلوغی سال ۱۴۰۱ بحث این بود که دانشگاه‌ها و یا مدارس در مهر باز شود و یا نه؟! آقای رئیسی محکم ایستاد و دستور دارد نظام آموزشی نباید معطل بماند و باید دانشگاه‌ها باز شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از بازگشایی دانشگاه‌ها، در جلسه دولت گفتیم باید در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؛ اما متولیان امر مخالفت می‌کردند. شورای امنیت کشور مخالفت می‌کرد، اما ما اعتقاد داشتیم باید به سوال و مطالبات جوانان و دانشجویان پاسخ دهیم.

سخنگوی دولت بیان کرد: خدمت حاج آقا رسیدم و موضوع را مطرح کردم، پس از آنکه دیدگاه خود را در میان گذاشتم گفتند: دستگاه ذی ربط را قانع کنید. گفتم نمی‌توانم و نظرم رای نمی‌آورد، اگر اجازه بدهید من دانشگاه بروم و شما از حضورم حمایت کنید؛ اعتماد کردند و به دانشگاه رفتم.

بهادری‌جهرمی عنوان کرد: وقتی آمدم گزارش ارائه دادم و گفتند: کار خوبی کردید؛ کار درستی بود و ادامه دهید. وقتی باز دستگاه ذی ربط مخالفت کرد آقای رئیس جمهور گفت: شما اشتباه می‌کنید، کار درست را کسی می‌کند که به دانشگاه می‌رود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه امروز هیات دولت، گفت: یکی از رویه‌های حاج آقا این بود که می‌گفتند تعطیلی برای مردم است، شما در روز تعطیل هم باید کار کنید. شما خادم مردم هستنید، مردم ئر روز تعطیل هم خدمت می‌خواهند از این تقریبا جلسات دولت در هیچ تعطیلی لغو نشد. امروز هم که از سوی دولت تعطیل رسمی اعلام شده است، ما جلسه را برگزار کردیم.  

سخنگوی دولت با بیان اینکه به آقای مخبر گفتم، امروز باید برای حضور در نماز به دانشگاه برویم، ضمن آنکه میهمانان خارجی هم قرار است به تهران بیایند پس جلسه را تعطیل کنیم، تصریح کرد: آقای مخبر نپذیرفت.   ما قرار است در این ۴۰-۵۰ روزی که امانتدار کابینه رئیس جمهور هستیم، مسیر او را ادامه دهیم.  

بهادری جهرمی اضافه کرد: جلسه امروز هیات دولت از ساعت ۶ تا ۸ صبح برگزار شد، البته برخی از وزرا هم به دلیل کار نتوانستند حضور پیدا کنند. ما سوگند یاد کرده‌ایم در زمان باقی‌مانده رویه قبلی را با قوت در دولت ادامه دهیم.

وی درباره حضور رهبران و سران کشور‌های مختلف در مراسم آیت‌الله رئیسی، با بیان اینکه مقام‌های کشور‌های مختلف خودشان برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: علاوه بر رئیس جمهور کشور تونس که در این سطح برای اولین بار است که به کشور ما می‌آیند، ما رهبران برخی کشور‌ها را هم داریم که برای اولین بار است که به ایران خواهند آمد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: از جمله کشور مصر که روابط ما مدت‌ها با آنها کمرنگ بود، اما در سطح وزیر امور خارجه در مراسم شرکت می‌کنند و یا کشور‌هایی هستند که برای اولین بار بعد از مدت‌ها  یک مقام از سوی آنان در مراسم شرکت می‌کند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: به اعتقاد من جنس نوع عملکرد آیت‌الله رئیسی است که توانست این اثر را بگذارد و حقیقت انقلاب اسلامی و ماهیت سیاست خارجی انقلاب اسلامی را یک‌بار دیگر در اذهان کشور‌های جهان روشن کرد.

وی در جمع‌بندی حوزه سیاست خارجی دولتِ سیزدهم، گفت: نتیجه عملکرد مقتدرانه سیاست خارجی آیت‌الله رئیسی را امروز بعد از ۳ سال مشاهده می‌کنیم.  آیت‌الله رئیسی ابتدای دولت گفت: شعار ما دیپلماسیِ همسایگان است، امروز بعد از سه سال می‌بینیم که همه همسایگان ـ حتی آنها که سطوح تعاملات خود را کاهش داده بودند، خودشان برای حضور ابراز علاقه می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته