دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بیش از ۶۲ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

بیش از ۶۲ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از اختصاص بیش از ۶۲ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن از سال ۱۳۹۸ تاکنون خبر داد.
کد خبر : 912779

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از الحاق بیش از ۶۲ هزار و ۴۵۳ هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهر‌ها خبر داد.

دانشجو با یادآوری اینکه بر اساس مصوبه سنوات گذشته شورای‌عالی شهرسازی و معماری اختیار الحاق زمین در شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت به کارگروه‌های استان محول شد، در بیان جزئیات الحاق اراضی به محدوده شهر‌ها در فاصله سال‌های ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: در مجموع بیش از ۶۲ هزار و ۴۵۳ هکتار اراضی به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است که از این میزان بیش از ۳۴ هزار و ۳۵۵ هکتار در شورای عالی شهرسازی و معماری، بیش از ۱۰ هزار و ۵۴۵ هکتار در کمیسیون ماده ۵ و بیش از ۱۷ هزار و ۵۵۱ هکتار در کارگروه‌های استانی و در شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر انجام شده است.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در بیان جزئیات این الحاق‌ها در دولت سیزدهم از مهر ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۳، گفت: مجموع اراضی که در دولت سیزدهم در شورای‌عالی شهرسازی و معماری، مصوبات کمیسیون ماده ۵ و همچنین کارگروه‌های زیربنایی استان‌ها به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت معادل ۵۴ هزار و ۴۵ هکتار است.

دانشجو توضیح داد: بیش از ۲۹ هزار و ۶۴۶ هکتار طی مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری، بیش از ۶ هزار و ۸۴۷ هکتار در کمیسیون‌های ماده ۵ و بیش از ۱۷ هزار و ۵۵۱ هکتار در کارگروه‌های استانی و در شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت مصوب و الحاق شد.

گفتنی است، طرح نهضت ملی مسکن کلان پروژه دولت سیزدهم در بخش مسکن است که تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد آن در شهر‌ها و روستا‌ها به مرحله اجرا رسیده است و به گفته اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی حدود ۵۰۰ هزار واحد نیز تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته