دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1403 - 13:05

مشاور فرمانده کل سپاه: شهید رئیسی بدون اینکه شعار بدهد ساده زیست بود

مشاور فرمانده کل سپاه: شهید رئیسی بدون اینکه شعار بدهد ساده زیست بود
حمیدرضا مقدم‌فر گفت: آیت‌الله رئیسی بدون این که شعار بدهد و نمایش ایجاد کند یک زندگی ساده و آپارتمان در تهران داشت و به خودش تحمیل می‌کرد. حتی زمانی که ایشان تولیت آستان قدس بود یک حقوقی داشت که یک حقوق شرعی و قانونی بودمثل حقوق اداری، اما ایشان طی ۳ سالی که بود به آن حقوق دست نزد.
کد خبر : 912724

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی بدون این که شعار بدهد و نمایش ایجاد کند یک زندگی ساده و آپارتمان در تهران داشت و به خودش تحمیل می‌کرد. حتی زمانی که ایشان تولیت آستان قدس بود یک حقوقی داشت که یک حقوق شرعی و قانونی بودمثل حقوق اداری، اما ایشان طی ۳ سالی که بود به آن حقوق دست نزد.

وی افزود: حاج قاسم ۲۰ سال فرمانده نیروی قدس بود و طبق قاعده حق ماموریت دلاری داشت ولی هیچ‌وقت دلار نگرفت می‌گفتیم حاج قاسم حق مشروع شماست من دائم در سفرم این کا را نمی‌کنم و یک حق ماموریت شهری می‌گرفت. آقای رئیسی هم دقیقا همین منش را داشت.

مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: من توفیقی داشتم دو سالی مسئول برنامه سالگرد حاج قاسم بودم. در این دو سال یکی از برنامه‌های دیدار با رئیسی بود و گفتگو با ایشان بود. ایشان را دعوت می‌کردیم و برنامه مردمی در مصلی داشتیم و به عنوان سخنران دعوت می‌شدند.  

مقدم‌فر گفت: یک برنامه که دو سال پیش خدمت‌شان رفتیم گفتم آقای رئیسی یک تصویری هست که حاج قاسم را در غبارروبی داخل ضریح می‌آورید و این خیلی دیدنی است.

وی تأکید کرد: از ایشان پرسیدم چه اتفاقی افتاد حاج قاسم را صدا کردی داخل ضریح؟ ایشان پاسخ دادند رفتیم داخل ضریح مشغول غبارروبی بودیم از پنجره‌های ضریح چشمم به حاج قاسم افتاد پیش خودم فکر کردم ما اینجا خادم امام رضا هستیم کسی که مدافع حرم اهل بیت است این آقاست و ایشان  شایسته‌تر است داخل ضریح بیاید و با مسئولیت خودم ایشان را آوردم. اولین بار در این حرم اتفاق می‌افتاد که یک شخصی داخل ضریح بیایید.

مشاور فرمانده کل سپاه بیان کرد: شهید امیرعبداللهیان به تمام معنا یک دیپلمات انقلابی بود. دیپلمات بودن و انقلابی بودن چگونه است؟ اینکه همزمان بتوان این دو ویژگی را داشت بسیار سخت است، فضای دیپلماتیک یک فضای خاصی دارد. دیپلمات یعنی ارتباط رسمی با واحد‌های رسمی کشور‌های مختلف آن هم در چارچوب پروتکل‌ها خاص تشریفاتی.

مقدم‌فر اضافه کرد: انقلابی‌گری یعنی اینکه بر اصول و مبنای انقلاب حرکت کردن و در چارچوب‌های خاصی متوقف نشدن، آقای امیرعبداللهیان این جنس بود و در قالب دیپلمات بودن انقلابی برخورد می‌کرد.

وی گفت: ایشان هم کنار حاج قاسم بود در این ۲۰ ساله که حاج قاسم فرمانده نیروی قدس بود. آقای امیرعبداللهیان کنار ایشان بود و حاج قاسم بسیار به ایشان اعتماد داشت و او را انقلابی مجاهد می‌دانست.

مشاور فرمانده کل سپاه افزود: واقعا امیرعبداللهیان توقف نداشت و با تلاش و مجاهدت. در طوفان الاقصی در عملیات وعده صادق سپاه پاسداران کار‌های برزگی انجام داد. با اینکه دیپلمات و وزیر خارجه بود مثل یک عنصر مجاهد انقلابی بود. من در این دو روزه که فکر می‌کردم واقعا شهادت حقش بود، چون مجاهدت کرد.

مقدم‌فر با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهید عمق شخصیت مسئولان را بفهمید بهترین گزینه شنیدن سخنان محافظان است و همه جنبه‌های شخصیتی را می‌توان پی‌برد، اضافه کرد: آقای سردار موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور عاشقانه از شخصیت مرحوم رئیسی و از مردمی بودن و شخصیت والای ایشان می‌گفتند و ابراز می‌کردند که جانم فدای ایشان.

وی افزود: سردار موسوی شخصیت بااخلاص، مجاهد، با تجربه و بسیار فنی بود. ایشان می‌گفت مدل جدیدی را تجربه می‌کنم و اصول حفاظتی را به نفع اصول مردمی تغییر می‌دهیم و این مدل جدیدی از حفاظت است، چون آقای رئیسی این را خواسته که جنبه مردمی آسیب نبیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته