دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزیدگان همایش تئاتر مردمی خرداد معرفی شدند/ امیرحسین شفیعی دبیر چهارمین دوره همایش شد

اختتامیه سومین همایش ملی تئاتر مردمی خرداد روز گذشته 16 خردادماه در حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر : 91270

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، آیین اختتامیه سومین همایش ملی تئاتر مردمی خرداد با ادای احترام به شهدای غواص آرمیده در محوطه حوزه هنری، اجرای موسیقی جنوبی و اجرای نمایشی با موضوع مدافعین حرم آغاز شد.


کوروش زارعی با اشاره به اولین دوره برگزاری این همایش که به 8 سال پیش بازمی‌گردد، اظهار کرد: «خوشبختانه امسال سومین دوره این همایش را برگزار کردیم و با استقبالی که از این نمایش‌ها شد تصمیم داریم این همایش را در دورههای بعد به شکل ملی و گسترده‌تری برپا کنیم.»


وی افزود: «معتقد هستیم در حوزه تئاتر، به شخصیتی که بنیانگذار انقلاب بوده، کمتر پرداخته شده است و در دو دهه گذشته نمایش‌های محدودی با محوریت امام خمینی (ره) تولید شده‌اند، بنابراین تصمیم گرفتیم این همایش را هر ساله در زمان ارتحال امام خمینی (ره) برگزار کنیم تا مبارزات و اندیشه‌های ناب وی و آنچه برای تداوم انقلاب در نظر داشتند در قالب نمایش به مردم ارائه شود.»


مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با تشکر از نهادهایی که رد برگزاری این همایش همکاری داشته‌اند، عنوان کرد: «در این دوره 16 اثر نمایشی برای اجرا انتخاب شدند که 13 اثر از استانها و 3 گروه نمایشی نیز از تهران بودند.»


وی همچنین اضافه کرد: «امسال در بخش میدانی و خیابانی، شاهد آثار خوبی بودیم و امیدواریم از سال آینده در بخش اجرای صحنه ای نیز نمایش‌های قابل توجهی را به مخاطبان ارائه کنیم. برای تحقق این امر با ارائه فراخوان، موضوع، محتوا و خط مشی تئاتر مردمی خرداد را معرفی کرده و تلاش می‌کنیم برای بارور کردن اندیشه‌های این بزرگ مرد در عرصه هنر تئاتر قدم برداریم.»


زارعی در ادامه سخنانش امیرحسین شفیعی را به عنوان دبیر چهارمین دوره همایش تئاتر مردمی خرداد معرفی کرد. همچنین در بخش دیگری از این مراسم حسین مسافر آستانه بخاطر یک عمر تلاش در راه ارتقای تئاتر انقلابی و بازیگری و کارگردانی آثار ارزشمند نمایشی تجلیل شد.


سپس برگزیدگان سومین همایش ملی تئاتر مردمی خرداد به‌شرح زیر است:
روح‌الله سنایی کارگردان نمایش «پابرجا» از تهران
فرامرز قلیچ‌خانی کارگردان نمایش «یاد یاران» از استان البرز
مهدی حبیبی کارگردان نمایش «خاطرات پشت خاکریز» از استان همدان
محمد فرضی‌نژاد کارگردان نمایش «آئین‌های انقلابی» از استان گیلان
مرتضی اسدی‌مرام کارگردان نمایش «عاشقان تشنه در آب» از استان کرمانشاه
میثم سرآبادانی کارگردان نمایش «همه فرزندان روح‌الله» از استان مرکزی
میثم ابراهیمی کارگردان نمایش «آلبوم انقلاب» از استان اصفهان
علی بنائیان و آرش ساربان کارگردانان نمایش «قاب‌‌های ماندگار» از شهرستان اهواز.


احمد صمیمی کارگردان نمایش «سرگشته» از تهران
مهدی صالحی‌یار کارگردان نمایش «نقل یک خاطره» از شهرستان مرند
احد صدقی کارگردان نمایش «مجلس‌نامه خورشید» از شهرستان بهارستان
مهدی دریایی کارگردان نمایش «انقلاب سفید» از شهرستان اراک
علی‌محمد رادمنش کارگردان نمایش «آخرین بی‌سیم» از شهرستان جیرفت
خانم راضیه ده‌پائینی کارگردان نمایش «راه بی‌پایان» از شهرستان ورامین
ماشاءالله عباسیان کارگردان نمایش «نوای امواج دریا» از شهرستان بندردیلم
حیدر رضایی کارگردان نمایش «پانزده خرداد» از شهرستان دهلران.


همچنین رضا راد بازیگر پیشکسوت نمایش «دریادلان» با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی مورد تقدیر قرار گرفت. در بخش دیگری از این مراسم فاطمه رادمنش بازیگر فعال نمایش‌های انقلابی و دفاع مقدس از استان کرمانشاه با هدف ارج نهادن به حضور بانوان در نمایش‌های میدانی مورد تجلیل قرار گرفت.


علی براتی به دلیل سالها فعالیت در زمینه طراحی حرکت نمایش‌های انقلابی و سعید ذبیحی بازیگر تئاتر خیابانی از دیگر تقدیر شدگان این مراسم بودند.


محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری،مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد،محمود فرهنگ مدیر کانون تئاتر دینی، حسین مسافر آستانه، مجید امرایی، مریم معترف، رحمت امینی از جمله حاضران در این مراسم بودند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته