دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1403 - 11:28

ابراز امیدواری گروسی برای دریافت اطلاعات بیشتر از برنامه هسته‌ای ایران تا پیش از ژوئن

ابراز امیدواری گروسی برای دریافت اطلاعات بیشتر از برنامه هسته‌ای ایران تا پیش از ژوئن
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به گفت‌وگوهای اخیر خود با مقامات ایران خاطر نشان کرد: آژانس امیدوار است تا پیش از نشست شورای حکام اطلاعات بیشتری درباره برنامه هسته‌ای تهران دریافت کند.
کد خبر : 912688

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: آژانس امیدوار است تا قبل از نشست شورای حکام در ژوئن اطلاعات بیشتری درخصوص برنامه هسته‌ای ایران دریافت کند.

مدیرکل آژانس تصریح کرد: ما یک دوره گفت‌وگو در تهران داشته‌ایم تا تعدادی دستاورد فنی را ارائه کنیم که به نظر من ضروری است. بنابراین می‌توانیم شفافیت و راستی‌آزمایی اطلاعاتی را که ایران باید ارائه کند، کمی بیشتر کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه «من در سطح فنی پیگیر هستیم و امیدوارم بتوانیم نتایجی به دست آورم» افزود: در غیر این صورت، تصور من بر این است که احتمال دارد دوباره به مشکل برسیم. بنابراین، من واقعاً امیدوار هستم و امیدوارم که پیش از نشست بعدی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی [در ژوئن] به نتایج ملموسی دست پیدا کنیم.

گروسی همچنین بدون اشاره به همکاری‌های مستمر ایران با دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل خاطر نشان کرد آژانس امیدوار است که پاسخ برخی از سوالات خود را دریافت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته