دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1403 - 10:02
آنا گزارش می‌دهد؛

تشییع پیکر شهدای خدمت در تبریز/ آذربایجانی‌ها سنگ تمام گذاشتند + عکس و فیلم

تشییع پیکر شهدای خدمت در تبریز  آذربایجانی‌ها سنگ تمام گذاشتند + عکس و فیلم
تشییع پیکر شهدای خدمت با حضور پرشور مردم و مسئولان در میدان شهدای تبریز برگزار شد.
کد خبر : 912648

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ خبر تلخ و بهت‌آور شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی و دیگر همراهان هنوز که هنوز است برای مردم و مسئولان قابل باور نیست.

باورمان نمی‌شود رئیس جمهوری که از صبح علی‌الطلوع تا شب به‌صورت مداوم و خستگی‌ناپذیر امور اجرایی کشور را پیش می‌برد و تا روزهای گذشته هم دست برنداشت و بعد از دیدار با رئیس جمهور آذربایجان برای افتتاح «سد مرزی قیز قلعه‌سی» دقایقی توقف کرد، در مسیر بازگشت بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی در «جنگل دیزمار» محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان‌شرقی دچار سانحه شده باشد.

براین اساس، از صبح امروز تشییع پیکر شهدای خدمت در تبریز با حضور پرشور مردم انقلابی و مؤمن آذربایجان آغاز شد و مردم ولایتمدار تبریز از زن و مرد، پیر و جوان، دختر و پسر و کودک و بزرگ در این تشییع حضور یافتند تا ارادت خود را به سید محرومان نشان دهند.

 
 
 
الگوسازی رئیس جمهور شهید کشور را به فراز درخشان سوق می‌دهد

احمد وحیدی وزیر کشور در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان در تبریز اظهار کرد: ملت ما نشان دادند از هر حادثه تلخی برای رشد و نمو نظام کوتاهی نخواهند کرد و این همان روز است.

وی گفت: از دست دادن یک رئیس جمهور الهی و مردمی و یک امام جمعه الگو و یک استاندار محبوب و یک وزیر خارجه پر تلاش چیزی نیست که از خاطره‌ها برود.

وحیدی یادآورشد: امروز رئیس جمهور شهید ما و وزیر خارجه همانند حاج قاسم الگویی برای حرکت، خدمت و دیپلماسی شجاعانه ساختند و چه کسی می‌تواند نطق جانانه رئیس جمهور در دفاع از فلسطین و غزه در میان ملت‌ها و دولت‌ها را فراموش کند.

وی متذکر شد: استاندار پرتلاش و محبوب در همین مدت اندک حضور در استان آذربایجان‌شرقی آنچنان محبوبیتی در بین مردم پیدا کرد که هرکسی را دیدم از او تعریف و تمجید کرد.

وزیر کشور یادآور شد: شهید موسوی، سرتیپ حفاظتی با آن تلاش شبانه‌روزی که جان رئیس جمهور را عزیزتر از جان خود می‌دانست و کادر پروازی که هرکدام جایگاه بلندی داشتند و امروز همه ما داغدار از دست دادن آنها هستیم، ملت ما در این مصیبت قرار گرفته، اما ملت صبور، مقام و پرافتخار و مردم آذربایجان شرقی نشان دادند که از هر مصیبتی، پلکانی برای افتخارآفرینی جدید برای این نظام و این ملت خواهند ساخت.

وحیدی بیان کرد: اگرچه در این در این واقعه فرود سختی داشتیم، اما به برکت الگوسازی رئیس جمهور و سایر شهدا، در انتظار فراز درخشانی هستیم که از پس این حادثه غم‌انگیز رقم خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: همه ما دولتمردان افتخار داشتیم در خدمت رئیس جمهور محبوب و پرتلاش باشیم، با مردم و رهبر عزیزمان عهد می‌بندیم که راه این سید بزرگوار و سید محرومان و شهدا را دنبال کنیم. اینها همچون ستارگان پرفروغی در آسمان جمهوری اسلامی ایران خواهند درخشید و هرگز در راه آنها سستی نخواهیم کرد.

 
 
 
 

تشییع پیکر شهدای خدمت در تبریز/ آذربایجانی‌ها سنگ تمام گذاشتند + عکس و فیلم

تشییع پیکر شهدای خدمت در تبریز/ آذربایجانی‌ها سنگ تمام گذاشتند + عکس و فیلم

تشییع پیکر شهدای خدمت در تبریز/ آذربایجانی‌ها سنگ تمام گذاشتند + عکس و فیلم

 

شهید سید ابراهیم رئیسی همان کسی بود که خستگی نمی‌شناخت و به قول معروف «خستگی را خسته کرد» و همین خاکی بودن رئیس جمهورمان بود که کار دست ما داد و پای صحبت مردم که می‌نشینی غم و اندوه را در چهره آنان به‌وضوح می‌بینی.

یکی می‌گوید برادرم را از دست دادم، دیگری عنوان می‌کند رئیس جمهور مثل پدر مردم بود و هرکجا کوچک‌ترین مشکلی وجود داشت، شهید رئیسی تا آن مسئله حل نمی‌شد راحت نمی‌نشست و همین مردمی بودن و خدمتگزاری مخلصانه بود که این شهید را میان مردم محبوب کرده بود.

آغاز تشییع پیکر شهدای خدمت/ آذربایجانی‌ها سنگ تمام گذاشتند + عکس و فیلم

پس از مراسم تشییع، پیکر امام جمعه محبوب تبریز روز پنج‌شنبه در تبریز و پیکر استاندار جوان و پرتلاش آذربایجان‌شرقی نیز همین روز در شهرستان مراغه تدفین می‌شود.

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی هم در مراسم تشییع شهدای خدمت حضور چشمگیری داشتند و همگام و همراه با مردم و مسئولان با شهدای خدمت و سایر شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

تشییع پیکر شهدای خدمت در تبریز/ آذربایجانی‌ها سنگ تمام گذاشتند + عکس و فیلم

تشییع پیکر شهدای خدمت در تبریز/ آذربایجانی‌ها سنگ تمام گذاشتند + عکس و فیلم

تشییع پیکر شهدای خدمت در تبریز/ آذربایجانی‌ها سنگ تمام گذاشتند + عکس و فیلم

بعد از اتمام مراسم وداع با شهیدان خدمت در میدان شهدای تبریز، مهدی رسولی ‌در سوگ شهدا ‌مر‌ثیه‌خوانی کرد و عزاداران در حال حرکت به سمت مصلی تبریز هستند تا پس از وداع پایانی، پیکر شهدا به تهران منتقل شود.

امروز همه آمده بودند و همانند سفرهای استانی که شهید رئیسی داشتند، مردم قدرشناس و همیشه در صحنه ایران ثابت کردند قدردان خدمتگزاران صدیق‌شان هستند و در فراق شهدای خدمت بی‌تاب شده‌اند، درست مانند زمانی که با هر سفر شهید رئیسی به استان‌ها مردم قدرشناس مانند مراسم وداع امروز به استقبال رئیس‌جمهورشان می‌رفتند.

برنامه‌های آینده تشییع شهدای خدمت

آنگونه که محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس ستاد تشییع عنوان کرده، بعد از مراسم امروز تبریز، شهر قم ساعت ۱۶ میزبان شهدا خواهد بود و ساعت ۲۱ مراسم وداع در مصلی تهران برقرار است.

همچنین صبح فردا (چهارشنبه) از دانشگاه تهران تا میدان آزادی، صبح پنج‌شنبه در بیرجند و ظهر همان روز در حرم قدس رضوی شهدا تشییع می‌شوند؛ برنامه تدفین هم پنج‌شنبه خواهد بود.

مراسم اقامه نماز بر پیکر شهدا از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و تشییع ایشان ساعت ۰۷:۳۰ فردا (چهارشنبه) با حضور عموم مردم در تهران از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی برگزار می‌شود.

اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته