دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1403 - 08:30

قاسمپور: فاسدان نه برای 6 ماه و 6 سال بلکه برای همیشه از فوتبال حذف شوند/ ریشه درخت فساد خشکانده شود

قاسمپور: فاسدان نه برای 6 ماه و 6 سال بلکه برای همیشه از فوتبال حذف شوند  ریشه درخت فساد خشکانده شود
پیشکسوت فوتبال گفت: محرومیت ۶ ماهه تا ۶ ساله برای متخلفان و فاسدان دردی را دوا نمی‌کند، آنها برای همیشه از فوتبال حذف شوند.
کد خبر : 912637

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص بحث مبارزه با فساد که پیش از شهادت آیت‌الله رئیسی با جدیت دنبال می‌شد و انتظار می‌رود بعد از شهادت هم پیگیری شود، اظهار کرد:اتفاقاتی که در آن فساد وجود دارد در همه جا رخ می‌دهد و تنها در فوتبال نیست. فوتبال به خاطر آنکه بیشتر در چشم است و مطرح‌تر از بسیاری مجموعه‌ها، ارگان‌ها و ادارات است، فساد در آن ملموس‌تر است به خصوص در سطح اول آن که لیگ برتر است.

پول زیادی در فوتبال وجود دارد

وی ادامه داد: خیلی آدم‌ها به اسم مدیر یا هر عنوان دیگری وارد فوتبال می‌شوند تا تبدیل به فردی شناخته شده شوند و این ورزش سکوی پرتاب خوبی برای ارتقای شغلی خود به پست‌های مهم‌تر است. آنها از طریق فوتبال هویت پیدا می‌کنند و به مقام‌های مهم‌تری دسترسی پیدا می‌کنند. پول زیادی در فوتبال وجود دارد و محبوبیت، شهرت، مطرح شدن و ارتباطات بسیار زیادی به همراه دارد. افرادی که گمنام بوده‌اند با حضور در هیئت مدیره و مدیرعاملی باشگاه‌هایی که پول خوبی دارند به فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه یا دیگر مناصب شغلی آن می‌رسند و بعد از مدتی هم چنین افرادی به عنوان عضو شورای شهر یا نماینده مجلس رأی می‌آورند. 

برخورد شدیدی با متخلفان شود

پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: در گذشته هم خیلی‌ها آمده‌اند تا جلوی فساد را بگیرند، اما اقدامات جزئی شد و بعد به حال خود رها شد. اسامی برخی مربیان در رده‌های پایه به صورت مخفف معرفی شد و حتی از لیگ برتر کنار گذاشته شدند، چون بیشتر در دید بود، آن وقت این مربیان به لیگ دسته یک رفتند. چون اشرافی نبود به مراتب کار‌های بدتری کردند و بعد از مدتی به لیگ برتر بازگشتند. امیدوارم این بار که بحث مبارزه با فساد سر و صدا کرده، برخورد شدیدی با متخلفان شود. محرومیت ۶ ماهه تا ۶ ساله برای متخلفان و فاسدان دردی را دوا نمی‌کند. آنها برای همیشه از فوتبال حذف شوند. البته چشمم آب نمی‌خورد که برخورد قاطعی شود، کما اینکه در دیگر اصناف شاهد آن بودیم که اختلاس و فساد‌های مختلفی صورت گرت، نهایتاً یک یا چند نفر ار گرفتند و مجازات کردند، اصل کاری‌ها فرار کردند و محاکمه نشدند. 

عزم راسخ در مبارزه با فساد نیست

وی افزود: نمونه روشن فساد در فدراسیون فوتبال به زمان سرمربیگری مارک ویلموتس برمی‌گردد. استعفا دادند، قلب‌شان درد گرفت و رفتند. دوباره برگشتند و اتفاق خاصی نیفتاد. برای همین می‌گویم که عزم راسخ و اراده قاطع نمی‌بینم. اگر باشد هم به صورت مقطعی است و یک یا چند نفر قربانی می‌شوند. وقتی در رأس هرم آدم‌هایی می‌آیند که شایسته نیستند و توانایی ندارند، کسانی که فرصت شغلی فوتبالی را سکوی پرتاب می‌دانند، خودشان باعث و بانی ایجاد فساد می‌شوند، نمی‌توانید از زیرمجموعه ایراد بگیرید. اگر می‌خواهد برخورد شود باید با اصل کاری‌ها برخورد شود نه آنهایی که زیرمجموعه بودند و تخلف‌ها به نام‌شان نوشته شده است. نه اینکه بی‌خطا بودند ولی عامل اصلی فساد نبوده‌اند. مطمئناً از عوامل اصلی حمایت می‌شود. نمی‌توانید با بریدن و زدودن شاخ و برگ درختی که از ریشه آفت زده، آن درخت را نجات داد. ریشه درختی که خراب است باید خشکانده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته