دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1403 - 00:10
توسط فناوران داخلی انجام شد؛

بومی‌سازی دستگاه درمان زخم با فشار منفی + فیلم

بومی‌سازی دستگاه درمان زخم با فشار منفی + فیلم
فناوران داخلی موفق به بومی‌سازی دستگاه درمان زخم با فشار منفی(وکیوم‌تراپی) شدند.
کد خبر : 912633

علیرضا رفیعی‌نسب مدیر یک واحد فناور مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از بومی‌سازی دستگاه درمان زخم با فشار منفی یا  وکیوم‌تراپی زخم در این واحد فناور خبر داد و درباره این دستگاه اظهار کرد:‌ دستگاه وکیوم‌تراپی زخم برای درمان زخم‌های حاد و عفونی، زخم‌های منجر به قطع عضو، زخم‌های دیابتی و زخم بستر و... استفاده می‌شود.

وی افزود:‌ برگزاری ورکشاپ‌های آموزشی با موضوعیت آموزش روش وکیوم‌تراپی در درمان زخم‌ها، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی ویژه پزشکان و پرستاران با همکاری جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی با موضوعیت آموزش انواع روش‌های درمان زخم از دیگر موارد استفاده دستگاه وکیوم‌تراپی زخم است.

بومی‌سازی دستگاه درمان زخم با فشار منفی در دانشگاه آزاد خمینی‌شهر

مدیر این واحد فناور با بیان اینکه با نام «تجهیزات کیان ورنا» آذر ۱۳۹۹ واحد را راه‌اندازی کردیم،‌ عنوان کرد:‌ این واحد فناور تاکنون موفق به دریافت پروانه تولید برای دستگاه وکیوم‌تراپی و اکسسوری‌های مربوطه از سازمان غذا و دارو شده‌ است.

رفیعی‌نسب اضافه کرد: دریافت مجوز واحد فناور از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، استقرار در پارک علم و فناوری این دانشگاه، استقرار در مرکز رشد دانشگاه آزاد خمینی‌شهر، شرکت در مسابقه میدون و کسب رتبه نخست بین شرکت‌کنندگان برنامه، حضور در پانزدهمین و شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی در اصفهان، برگزاری دوره‌های آموزشی و ورکشاپ‌های(کارگاه) آموزشی با موضوع درمان انواع زخم‌ها ویژه پزشکان و پرستاران از دیگر فعالیت‌های این واحد فناور تاکنون بوده است.

وی همکاری و همیاری سازمان‌های مربوط، پرداخت تسهیلاتی برای تجاری‌سازی و ایجاد بستر ارتباطی با کشور‌های همسایه را راهکارهایی برای تجاری‌سازی محصولات برشمرد و مطرح کرد:‌ استقرار در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر و صدور مجوز واحد فناور توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ازجمله حمایت‌های دانشگاه و نهادهای مربوط از این واحد فناور بوده؛ اما همچنان نیازمند همکاری و همیاری بیشتر مدیران ارشد سازمان‌های حمایتی هستیم.

بومی‌سازی دستگاه درمان زخم با فشار منفی در دانشگاه آزاد خمینی‌شهر

مدیر واحد فناور مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر با بیان اینکه ایجاد هم‌اندیشی‌های تخصصی، فضا‌های صنعتی اشتراکی و حمایت‌های قابل توجه مالی و پشتیبانی موجب رشد و شکوفایی مراکز رشد در دانشگاه‌ها می‌شود، گفت:‌ افزودن محصولات پزشکی جدید، ایجاد بازار‌های مربوطه با آن و بسترسازی برای ارتباط با کشور‌های همسایه در راستای فعالیت‌های جدید این فناور در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش آنا،‌ این شرکت فناور با شناسه ملی ۱۴۰۰۹۶۳۰۹۶۷ که سال ۱۳۹۹ به همت چهار جوان پویا و اهل اندیشه پایه‌گذاری شد در راستای تولید دستگاه وکیوم‌تراپی زخم و اکسسوری‌های مربوطه تا به امروز با همت و پشتکار بالا به همراه تیمی از جوانان این مرزوبوم می‌کوشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته