دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1403 - 10:51

لاوروف: رئیسی و امیرعبداللهیان میهن‌پرست واقعی بودند

لاوروف: رئیسی و امیرعبداللهیان میهن‌پرست واقعی بودند
وزیر خارجه روسیه با تسلیت شهادت رئیس‎‌جمهور و وزیر خارجه ایران، از آنها به عنوان میهن‌پرستان واقعی یاد کرد؛ همزمان سفارت روسیه در تهران نیز پرچم این کشور را به حال نیمه‌افراشته درآورد.
کد خبر : 912434

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه ضمن ابراز تأسف از درگذشت سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیئت همراه ایشان تصریح کرد: «ما همواره از این شخصیت‌های برجسته سیاسی بعنوان میهن‌پرستان واقعی جمهوری اسلامی ایران یاد خواهیم کرد که قاطعانه از منافع کشور خود دفاع کردند و جان خود را در راه خدمت فداکارانه به میهن نثار کردند».

همزمان، سفارت روسیه در تهران نیز در همین رابطه پیام تسلیتی منتشر و اعلام کرد که به نشانه همبستگی با دوستان ایرانی، پرچم سفارت روسیه به حالت نیمه افراشته در می‌آید.

بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران که برای افتتاح پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به منطقه مرزی رفته بود در مسیر بازگشت به تبریز، دچار سانحه شد. این بالگرد علاوه بر رئیس‌جمهور، حامل وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بود که تمام سرنشینان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته