دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1395 - 13:45

رویدادهای دانشگاهی؛‌ از غبارروبی مساجد تا استقبال از ماه میهمانی خدا

به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و فرا رسیدن سالروز قیام تاریخی 15 خرداد، مراسمی به همت دفتر فرهنگ اسلامی با حضور جمعی از مسئولان شهری، دانشجویان، استادان و کارکنان واحد جویبار برگزار شد.
کد خبر : 91235

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس واحد جویبار در این مراسم با تسلیت ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت قیام 15 خرداد اظهار کرد: «امام عزیز همیشه نسبت به 15 خرداد توجه ویژه‌ای داشتند و این روز را برای همیشه تاریخ عزای عمومی اعلام کردند.»


دکتر غلامرضا جانباز قبادی در تحلیل اندیشه سیاسی و شخصیت امام راحل گفت: «رفتار و اعمالش همه خدایی بود و هر واکنشی که بر علیه نظام طاغوت انجام می‌داد برای اسلام و دین بود و مانند ائمه اطهار همیشه به خدا توکل می‌کرد و خدامحوری و ایمان و تقوا تنها وسیله‌ای بود که امام در دست داشت و توانست طاغوت را از کشور بیرون کند.»


وی عدالت محوری امام را مثال زدنی دانست و عنوان کرد: «استکبارستیزی امام نیز بر اساس عدالت‌محوری و خداجویی است و این روحیه را حضرت امام به مردم داده‌اند که هر کجا که دین در خطر است برای مبارزه با استکبار برخیزند همانطور که شهدای مدافع حرم به ویژه شهدای خان طومان برای حفظ شعائر اسلامی بر علیه استکبار و ظلم به پا خاستند.»


رئیس واحد جویبار افزود: «مهم‌ترین اصلی که امام راحل تأکید داشتند اصل ولایت فقیه است تا جایی که مهم‌ترین اصل قانون اساسی ما قانون ولایت فقیه است. حضرت امام در این باره زحمات زیادی متحمل شدند و در وضع حاضر احیای ولایت فقیه یک اصل اساسی است و مقام معظم رهبری نائب بر حق امام زمان (عج) هستند.»


دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر


انتخابات اعضای جدید هیأت مدیره شرکت تعاونی چند منظوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر با حضور کارکنان و استادان در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد.


برگزاری این انتخابات در راستای تامین منافع عمومی برای اعضاء این شرکت تعاونی با حضور حداکثری اعضا و در یک فرایند کاملا برابر و عادلانه برگزار شد.


در ادامه این مراسم نسبت به رأی گیری و انتخاب اعضا هیات مدیره و بازرس این شرکت تعاونی از سوی تمامی اعضای حاضر در این جلسه اقدام شد که در نتیجه از بین 9 نفر کاندید جمشید حاجیان (مدیرعامل) علی عبدی محمد نوروزیان، حسن ذبیح پور، محمد غلامی (رئیس هیأت مدیره) و سعید ملکی به عنوان بازرس تعیین شدند.


سما دانشگاه آزاد اسلامی کرج


به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و به همت دفتر فرهنگ اسلامی، مراسم آیین غبارروبی نمازخانه آموزشکده سما واحد کرج با حضور برخی از کارکنان این آموزشکده برگزار شد.


به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام 15 خرداد، از تاریخ 12 الی 16 خرداد 95 نمایشگاه عکس در آموزشکده سما واحد کرج برگزار شد که با استقبال دانشجویان، استادان و کارکنان همراه بود.




دانشگاه آ‌زاد اسلامی واحد ملایر


در آستانه ماه وصال و ماه میهمانی خدا و دهه تکریم و غبارروبی مساجد آیین غبارروبی مسجد صاحب الزمان (عج) دانشگاه آزاد اسلامی ملایر از سوی جمعی از دانشگاهیان این واحد دانشگاهی انجام شد.


به دعوت قسمت مشاوره فرهنگی حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ملایر، آیین غبارروبی مسجد صاحب الزمان این دانشگاه با حضور جاوید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام حاج مهدی مرعشی مشاور فرهنگی، دکتر خدایاری سرپرست معاونت دانشجویی فرهنگی، معاونت آموزشی، معاونت اداری و مالی، معاونت عمرانی و برخی از مدیران این واحد دانشگاهی انجام شد.


در این مراسم معنوی که همزمان با فریضه نماز ظهر و عصر برگزار شد، دکتر خدایاری درباره توجه به تمیزی مساجد، شائبه های فرقه های نو ظهور و مسائل معنوی تشیع و شخصیت حضرت امام (ره) به سخنرانی پرداخت و دانشگاهیان باگلاب ناب محمدی به غبارروبی پرداختند.


در روایات آمده است آیین غبارروبی از اعمال مختص دهه آخر شعبان است و تاکید شده هر جمعه یکبار نیز مساجد غبارروبی شوند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز


فرمانده پایگاه مقاومت بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اهواز گفت: جمعی از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اهواز بمناسبت بیست وهفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)به مرقد امام راحل اعزام شدند.


سید حسین عسکری گفت: 80نفر در قالب دو دستگاه اتوبوس به سوی مرقد امام (ره )رهسپار شدند.


وی اظهار کرد: تجدید میثاق با آرمانهای بنیانگذارانقلاب اسلامی وتجدید پیمان با مقام معظم رهبری و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب از اهداف این اعزام بود.



دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهلران


به مناسبت فرارسیدن بیست و هفتمین سالگرد ارتحال رهبرکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) نمایشگاه آثار بنیانگذار جمهوری اسلامی افتتاح شد.


در این مراسم که معاونان، استادان، کارکنان و دانشجویان حضور داشتند از کتاب‌های منشتر شده رهبرفقید انقلاب اسلامی رو نمایی شد کتابهای مورد نظر در کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهلران در معرض دید دانشجویان استادان و کارکنان قرار گرفت.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل خرمشهر خلیج فارس


در پی حضور حجت‌الاسلام عبدالباری جوانمردزاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان خوزستان برای برگزاری شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل خرمشهر خلیج فارس پس از پایان نشست دکتر مهدی بصیرت رئیس این واحد دانشگاهی با اهدای تابلو قرآنی از زحمات و حمایت‌های همیشگی حجت‌الاسلام جوانمردزاده قدردانی کرد.


بصیرت گفت: «این مراسم به منظور قدردانی از زحماتی است که جوانمردزاده در این سالها برای ترویج و انتقال فرهنگ اسلامی در دانشگاه ها متحمل شده است صورت پذیرفت.»


وی خاطرنشان کرد: «امروزه با توجه به تاکیدات خاصه مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی، باید در راستای انجام کارهای فرهنگی کم هزینه و پر محتوا که بیشترین بازدهی را دارد حرکت کنیم.»


دانشگاه آزاد اسلامی تبریز


معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، کلاس‌های تفسیرسوره حجرات را در ماه مبارک رمضان به صورت کارگاه برگزار می‌کند.


معاون دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه گفت: «کارگاه تفسیر سوره حجرات ویژه استادان و کارکنان از اول تا 15 تیر در مجتمع شماره یک، دانشکده پزشکی و بیمارستان زکریا، دانشکده کشاورزی و دامپزشکی برگزار می‌شود.»


دکتر محمد نریمانی راد افزود: «برگزاری محفل انس با قرآن 31 خرداد مصادف با 14 رمضان و شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)، برگزاری مراسم شب های احیا در مسجد امیرالمومنین(ع) دانشگاه و برگزاری کرسی تلاوت قرآن هر روز بعد از نماز ظهر و عصر همراه با ترجمه از برنامه های ماه مبارک رمضان است.»


وی ادامه داد: «حجت الاسلام سعیداسمعیلی پور مدرس کارگاه استادان، حجت الاسلام داود سعادت وحجت الاسلام سیدفاضل چاووشی مدرسان کارگاه کارکنان هستند.»


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس


رئیس واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس در نخستین روز برگزاری امتحانات پایان ترم به طور سرزده در محل حضور یافت و در جریان نحوه برگزاری امتحانات قرار گرفت و بر برگزاری قانونمند و منظم امتحانات تاکید کرد.


دکتر مهدی بصیرت در این بازدید با برخی از دانشجویان در باره میزان رضایتمندی آنان از برگزاری امتحانات، طرح سوالات، محل برگزاری و سایر مسائل مختلف گفت وگو کرد و در جریان دیدگاه ها و نظر دانشجویان قرار گرفت.


بصیرت با بیان اینکه تمامی امکانات لازم برای برگزاری امتحانات این دانشگاه با بهترین شرایط و در فضایی سالم فراهم شده است افزود: «مجموعه همکاران با نهایت تلاش و همدلی و بدون چشم داشتی در امر برگزاری امتحانات مشارکت دارند که این زحمات ستودنی و قابل قدردانی است.»


دانشگاه آزاد اسلامی مرکز قصرشیرین


دکتر نوذر قنبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و دکتر سیروس محبی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان امروز در راس هیاتی همراه با سفر به شهرستان قصرشیرین و حضور در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز قصرشیرین در حین برگزاری امتحانات از این مرکز دانشگاهی بازدید به عمل آورد.


قنبری در این سفر یک روزه کاری با لطف و توجه خود به شهرستان قصرشیرین و مردمان مرزدار این شهرستان نکاتی را در راستای پیشبرد اهداف عالیه دانشگاه آزاد اسلامی توصیه کرد.


دانشگاه آزاد اسلامی یزد


معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد یزد از آغاز امتحانات پایان ترم نیمسال دوم سال تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد خبر داد و گفت: برگه پاسخ به سئوالات امتحانی هر دانشجو مطابق با سال گذشته شخصی سازی شده و مختص خود اوست.


به گزارش خبرنگار آنا، دکتر سید علی المدرسی اظهار کرد:«برگزاری امتحانات در 4 نوبت در ساعت های 8 ، 10:30|، 14 و 17 با حدود 3000 عنوان درسی از تاریخ شانزدهم خرداد آغاز شده و تا تاریخ بیست و هفتم خرداد ماه نیز ادامه خواهد داشت.»


وی تجربه شخصی سازی برگه های پاسخ به سئوالات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «در برگه های امتحانی دانشجویان شخصی سازی و خصوصی سازی صورت گرفته و این کار به مدت یکسال است که انجام می پذیرد و دانشگاه آثار مثبت و خوبی از این تجربه هم در بحث یکنواخت سازی و هم در بحث صیانت و حفاظت را از آن خود کرده است.»


این مسئول در خصوص آماده سازی فضای امتحانات گفت: از همکاران پرتجربه در بحث برگزاری امتحانات استفاده شده و سالن های برگزاری امتحانات نیز با توجه به فصل گرما و همچنین آغاز نزدیک شدن به ایام پرفضیلت ماه مبارک رمضان از سیستم سرمایش مطمئن و خوبی برخوردارند و به منظور صیانت از آزمون قبل از ورودی های سالن برگزاری امتحانات آئین نامه انضباطی و مورادی که دانشجویان باید قبل و حین انجام امتحان رعایت کنند به نظر عزیزان دانشجو رسانده شده است.»


دانشگاه آزاد اسلامی​ واحد رودهن


در دومین جلسه هماهنگی مرکز رشد واحدهای فناور و سازمان تعاون که در دفتر رئیس سازمان برگزار شد، توافق‌های صورت گرفته در جلسه اسفند پیگیری شد و قرار شد با همکاری مرکز رشد رودهن اجرای 28 دوره آموزشی ویژه مدیران عامل و اعضای 156 شرکت تعاونی روستایی در حوزه تعاونی‌های تولیدی، خدماتی، زنان روستایی و کشاورزی در قالب قرارداد به مرکز رشد رودهن واگذار شود.


اجرا و ساخت سازه‌های سبک گلخانه‌ای، طراحی و ساخت دستگاه سیب زمینی سرخ کن و پیاز سرخ کن، اجرای پروژه مشترک تولید نهال هسته دار، تولید سیب گلخانه ای از دیگر توافقات انجام گرفته بود.


همچنین مهندس حیدربیگی به عنوان نماینده مرکز رشد و مهندس جلیلوند به عنوان نماینده سازمان تعاون مامور پیگیری و انجام جلسات هماهنگی شدند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم


به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اعضای هیات رئیسه، کارکنان و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم، با حضور در مسجد فاطمه الزهرا (س) این واحد دانشگاهی نسبت به غبارروبی و عطرافشانی مسجد اقدام کردند.


سپس اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام شادگام برگزار شد.





دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اعطای لوح از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برای اهتمام در برگزاری منظم و شایسته آزمون‌های سراسری قدردانی کرد.


در این تقدیرنامه دکتر ابراهیم خدایی از تلاش‌ها و خدمات ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در برگزاری شایسته آزمون‌های سراسری در سال 1394 قدردانی کرد.


خدایی در بخشی از این لوح، احراز رتبه ممتاز و انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به عنوان یکی از مجموعه‌های برتر در برگزاری آزمون‌های سراسری سال 94 را حاصل تلاش‌های همکاران ساعی در این دانشگاه برشمرده و آن را منشا بالندگی و ایجاد آرامش، اطمینان و باور در قاطبه داوطلبان و جامعه نسبت به جایگاه سازمان سنجش آموزش کشور دانست.


این لوح به دکتر علیرضا شقایق معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج اهدا شد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون


همزمان با سالروز بزرگداشت عروج ملکوتی امام راحل (ره) کاروان زیارتی عاشقان خمینی از واحد داریون به حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اعزام گردید.


در این کاروان دکتر قائدی رئیس واحد داریون، حجت‌الاسلام خاکپور رئیس دفتر فرهنگ، مسئول تدارکات نوروزی، تعداد 15 دانشجو، 15 استاد و 5 کارمند حضور داشتند و در مسیر خود بیت امام(ره) در خمین، حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران در قم و حرم مطهر امام خمینی(ره) در تهران را زیارت کردند.


در پایان رئیس واحد داریون از حال و هوای عرفانی حاکم بر سفر سخن گفت و بیان کرد: «زندگی حضرت امام(ره) الگوی همه آزادگان جهان بوده و خواهد بود.»


وی افزود: «همین ساده زیستی و روح بلند امام(ره) بود که توانستند در آن شرایط سخت انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند. بنابراین ما در دانشگاه سعی خواهیم کرد زندگی و اندیشه های امام را به نسل جوان انتقال دهیم.»


مربی: محمود علیزاده و سرپرست: حسین همایون


دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم



به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان مراسم عطرافشانی و غبارروبی مسجد الرسول «ص» دانشگاه آزاد اسلامی قم با حضور جمعی از دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی برگزار شد.


مراسم عطرافشانی و غبارروبی مسجد الرسول «ص» که بعد از نماز ظهر و عصر با حضور جمعی از دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی برگزار شد حجت‌الاسلام سید رسول زهرا پور معاون فرهنگی نهاد رهبری واحد قم با ذکر مناقب اهل بیت و مداحی بر معنویت این مراسم افزود و شرکت کنندگان در مراسم غبارروبی و عطرافشانی مسجد الرسول «ص» دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم شرکت کردند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب


مراسم غبارروبی و تجهیز نمازخانه ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان با حضور رئیس و معاونان و کارکنان این واحد دانشگاهی امروز سه شنبه 18 خرداد همراه با اقامه نماز جماعت برگزار شد.


از ویژه برنامه های دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب به مناسبت این ماه برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با تفسیر سوره حجرات ویژه تمامی کارکنان این واحد دانشگاهی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته