دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1403 - 21:40

دولت موقت افغانستان: با بیم و امید سرنوشت بالگردحامل رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم

دولت موقت افغانستان: با بیم و امید سرنوشت بالگردحامل رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم
وزارت خارجه دولت موقت افغانستان امروز در واکنش به حادثه سقوط بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی اعلام کرد: با بیم و امید این حادثه را دنبال می‌کنیم.
کد خبر : 912343

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، وزارت خارجه دولت موقت افغانستان امروز یکشنبه در واکنش به حادثه سقوط بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران اعلام کرد: وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان گزارش‌هایی پیرامون سرنوشت بالگرد ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، آقای حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه و تعدادی از همراهانشان را با بیم و امید دنبال می‌نماید.

بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه دولت موقت افغانستان در این ارتباط اضافه می‌کند: اظهار امیدواری می‌کنیم که گروه‌های نجات بتوانند با موفقیت آقای رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همراهان شأن را نجات دهند.

این بیانیه می‌افزاید: امارت اسلامی افغانستان در این وضعیت دشوار در کنار دولت و ملت برادر و همسایه ایران قرار دارد و امیدواریم اتفاقی ناخوشایندی روی نداده باشد.

تیپ نیرو‌های ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم برای کمک به جستجوی بالگرد رئیس جمهور عازم منطقه آذربایجان شرقی شد.

پس از آنکه بعد از ظهر امروز بالگرد حامل رییس‌جمهور در جریان بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» دچار سانحه شد، تا کنون هنوز هیچ خبری از وضعیت سلامت سرنشینان این بالگرد در دسترس نیست.

اعزام تیپ نیرو‌های ویژه صابرین پس از دستور سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» به کلیه نیرو‌های مسلح برای کمک به جستجوی بالگرد حامل حجت‌الاسلام رییسی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته