دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1403 - 08:36

ابراهیمی: رقابت سایه به سایه پرسپولیس و استقلال جذاب است/مربیان تیم‌ها کری بخوانند، اما بی‌احترامی نکنند

ابراهیمی: رقابت سایه به سایه پرسپولیس و استقلال جذاب است مربیان تیم‌ها کری بخوانند، اما بی‌احترامی نکنند
مربی سابق پرسپولیس گفت: دو تیم استقلال و پرسپولیس سایه به سایه هم پیش می‌روند و این بسیار جذاب است.
کد خبر : 912067

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره دیدار‌های استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و هشتم لیگ برتر با نساجی مازندران و استقلال خوزستان اظهار کرد: دو تیم استقلال و پرسپولیس سایه به سایه هم پیش می‌روند و این بسیار جذاب است. فوتبال را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. احتمال دارد هر دو تیم تا پایان فصل برنده باشند و در نهایت استقلال قهرمان شود. شاید استقلال یک بازی را خراب کند و پرسپولیس به صدر و به قهرمانی برسد. این احتمال هم می‌رود که پرسپولیس خراب کند و استقلال زودتر از هفته آخر قهرمان شود. تفاوت زیادی بین اول و دومی نیست ولی، چون رقابت جدی میان هر دو تیم است، قطعاً تیمی که قهرمان می‌شود برایش خیلی دلچسب بوده و برای من قهرمانی پرسپولیس اهمیت بیشتری دارد.

فوتبال بدون تماشاگر معنایی ندارد

وی در مورد درخواست مدیرعامل استقلال خوزستان برای حمایت تماشاگران استقلال تهران از تیمش برای بازی با پرسپولیس گفت: فوتبال بدون تماشاگر معنایی ندارد و اتفاقاً خیلی قشنگ می‌شود که بازی دو تیم در شرایطی برگزار شود که ورزشگاه آزادی پر از تماشاگر باشد. البته طبق قانون بیش از ۱۰ درصد به  هواداران استقلال خوزستان داده نمی‌شود ولی همان هم خوب است و اگر به اندازه سهم‌شان ورزشگاه را پر کنند بازی زیباتری خواهیم دید.  

فشار بی‌دلیل به داور آوردن به ضرر هر دو تیم است

مربی سابق پرسپولیس در مورد انتقادات سرخابی‌های پایتخت به قضاوت داوران گفت: بهتر است اجازه دهند تا داوران کارشان را انجام بدهند و درست نیست برای هر صحنه‌ای بازیکنان به سمت داور می‌روند یا از روی نیمکت انتقاد می‌کنند. فشار بی‌دلیل به داور آوردن به ضرر هر دو تیم است. اعتراض مربیان و بازیکنان بیشتر باعث التهاب سکو‌ها می‌شود و تماشاگران بی‌دلیل به داور توهین می‌کنند. بگذارند داور کارش را بکند و با تمرکز بیشتر قضاوت کند.

رفاقت‌ها را فراموش نکنیم

وی درباره اینکه برخی از پیشکسوتان دو تیم با حرف‌های خود باعث می‌شوند تا بی‌احترامی میان هواداران دو تیم شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: بهتر است که پیشکسوتان آرامش خود را حفظ کنند. من به شخصه نکونام و هاشمی‌نسب را همانند اوسمار و سید جلال حسینی دوست دارم. ۵۰ سال مربیگری کردم و به همه احترام گذاشتم، احترام هم دیدم. درست نیست بازیکنان سابق استقلال و پرسپولیس که حالا پیشکسوت شده‌اند حرف‌هایی بزنند که دلخوری به وجود آید. هر دو تیم برای ایران افتخارآفرینی کرده‌اند و ملی‌پوشان زیادی داشتند. رفاقت‌ها را فراموش نکنیم و با احترام به هم رقابت کنیم. برای هم کری بخوانند، اما به شکلی نباشد که در آن به تیم رقیب توهین شود. سرمربی نگذارد کسی از روی نیمکت بلند شود و از آن طرف هم بازیکنی که بی‌دلیل اخطار می‌گیرد از زمین بیرون آورد تا تیمش وارد حاشیه نشود.

تیمی شرافت خود را زیر پا نمی‌گذارد

ابراهیمی در مورد اینکه آتیلا حجازی  مدعی شده هیچ‌گاه در مورد رقبای پرسپولیس حرف از شرافت زده نشده و فقط درباره رقبای استقلال این حرف مطرح شده است، عنوان کرد: هیچ تیمی شرافت خود را زیر پا نمی‌گذارد. فوتبال ارزش این را ندارد و قطعاً همه تیم‌ها برابر استقلال و پرسپولیس شرافتمندانه بازی می‌کنند. حساسیت بازی‌ها را نباید بالا برد، فوتبال برای لذت بردن است و بهتر است تیم‌ها به دنبال نتیجه در زمین بازی باشند. در این شرایط تماشاگران و بینندگان بیشتر لذت می‌برند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته