دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جشن دهه نور و ولایت «دختران بهار» با حضور دکتر طهرانچی برگزار شد

جشن دهه نور و ولایت «دختران بهار» با حضور دکتر طهرانچی برگزار شد
جشن دهه نور و ولایت با عنوان «دختران بهار» صبح امروز با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 911669
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشن دهه نور و ولایت با عنوان «دختران بهار» به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، به همت مرکز امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه در سالن شهیدمطهری سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر طهرانچی در این مراسم با سلام خاصه به محضر مبارک ام‌المؤمنین حضرت خدیجه کبری و ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: میلاد بانوی علم‌دوستی که افتخار حضور ایشان در ایران عزیزمان را داریم و به افتخار ایشان روز دختر در کشور ما نامگذاری شده را تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه 300 سال است که غرب داعیه رهبری جهانی را در دست گرفت و همزمان با صدور سبک زندگی و تفکر خود، بیماری‌ها و کج‌اندیشی‌های خود را نیز به دنیا صادر کرده است، گفت: در غرب مالکیت زن و مرد متفاوت دیده شده است. حتی در زبان که حاصل تفکر است نیز تفاوت بین زن و مرد لحاظ شده است. این نگاهِ کاملاً جنسیتی، درواقع بیماری مردسالاری است که بر غرب حاکم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از آنجا که هر تفکری، ضد خود را نیز می‌پروراند، درمقابل جریاناتی که در غرب حاکم است، نهضت‌های اعتراضی نیز شکل می‌گیرد. درمقابل تفکر مردسالارانه غربی، فمینیسم و زن‌گرایی مطلقی در غرب پدید آمده که البته هیچ نسبتی هم با جامعه ایرانی ندارد. ما در ایران و حتی در زبان فارسی، تفاوتی بین زن و مرد نداریم چرا که اگردر زبان مرد یا زن تعیین شود، تبعیض به دنبال می‌آورد و وقتی در فارسی مشخص نمی‌کنیم که فاعل مرد است یا زن، تبعیضی هم قائل نیستیم.

وی با بیان اینکه غرب به واسطه پیشرفت علم و فناوری خود، سبک زندگی‌اش را نیز به دیگر جوامع القا می‌کند، تصریح کرد: در این القا جوانانی که متعلق به این نوع تفکر غرب نیستند، به این بیماری دچار می‌شوند.

دکتر طهرانچی خطاب به دانشجویان حاضر در مراسم گفت: عزیزان من، دختران امروز و سازندگان فردای ایران بزرگ؛ بدانید که بیماری‌هایی در اندیشه تفکر راهبران فضای اجتماعی در غرب وجود دارد که در حال انتقال به دیگر سرزمین‌هاست.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه غرب با ساخت فضای اجتماعی یا سوشال مدیا، در حال عبور از چهار ارزش خانواده، دین، ملیت و هویت است، تأکید کرد: غرب با عبور از این مربع فرهنگ، در حال ورود به لایه‌هایی است که در آن انسان‌ها دیگر ریشه نداشته باشند. به  همین دلیل است که در فضای اجتماعی هرکسی می‌تواند نام، جنسیت، هویت، ملیت و... خود را انکار کرده و از خود هویتی جدید بسازد و در معرض نمایش قرار دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به خلقت زوجیت در عالم هستی گفت: نظام خلقت خداوند بر این استوار شده که نظام هستی به صورت زوج باشد. درمقابل الکترون که عنصر تشکیل‌دهنده اتم با بار منفی است، پوزیترونی وجود دارد که همان الکترون است ولی با بار مثبت. از ترکیب این دو عنصر، پروتون خلق می‌شود که به عنوان یک دوگانه مزدوج، تشکیل‌دهنده نظام هستی است و در این میان جاذبه و دافعه‌ای وجود دارد که اگر نباشد، جهان هستی شکل نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که غرب در تفکر جدیدش قصد دارد از هویت عبور کند و به همین دلیل ادعا می‌کند که جنسیت فضیلت و هویت نیست بلکه امری نسبی است بدین معنی که مرد یا زن می‌توانند با اراده خود دیگر مرد یا زن نباشند. با انکار اصل جنسیت و این رکن رکین خلقت، اجتماع به نابودی کشیده خواهد شد. نه زن بر مرد فضیلت دارد و نه مرد بر زن بلکه این دو به یکدیگر زوجیت دارند.

دکتر طهرانچی به قصص قرآن اشاره کرد و افزود: ما دینی داریم که وقتی قصد معرفی دو مؤمن دارد، از دو زن (همسر فرعون و حضرت مریم) نام می‌برد و وقتی قصد معرفی دو کافر دارد نیز دو زن (همسر نوح و همسر لوط) را یاد می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: جوانان امروز در فضایی قرار دارند که غرب با برنامه‌ریزی‌های خود، می‌خواهد جوانان دین و آیین نداشته باشند، زبان و ملیت نداشته باشند و با سابقه کهن سرزمین خود بیگانه باشند. همانطور که با ظهور داعش در منطقه، ویرانی آثار باستانی در افغانستان و سوریه شکل گرفت، غرب نیز می‌خواهد سابقه چندهزار ساله جوانان را کمرنگ کند چرا که خودشان ریشه ندارند.

دکتر طهرانچی در پایان خطاب به دانشجویان حاضر در مراسم گفت: دختران من؛ مانند پر کاه نباشید که با نسیم کوچکی به پرواز درمی‌آید و معلق به هر سمتی می‌رود. قدر و منزلت خود را بدانید چرا که خداوند می‌فرماید «وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنی آدَمَ» یعنی ما به فرزندان آدم برتری بخشیدیم. خداوند متعال به شما کرامت داده است؛ کرامت خود را پاس بدارید.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته