دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 14:58

دفاع اساتید دانشگاه آکسفورد از دانشجویان حامی غزه

دفاع اساتید دانشگاه آکسفورد از دانشجویان حامی غزه
گروهی گسترده از اساتید و کارکنان دانشگاه آکسفورد از دانشجویان معترض و حامی غزه دفاع کردند.
کد خبر : 911597

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از میدل ایست مانیتور، کمی بیش از یک هفته پس از ایجاد «منطقه آزاد شده» در دانشگاه آکسفورد در دفاع از مردم غزه، بیش از ۵۰۰ نفر از اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه آکسفورد اکنون به صورت کتبی از اردوگاه همبستگی و خواسته‌های دانشجویان معترض حمایت کرده‌اند. 

حمایت گسترده اساتید و کارکنان بر این احساس گسترده در سراسر دانشگاه تاکید می کند که دولت باید خواسته‌های دانشجویان معترض را برآورده کند. در این خواسته‌ها از دانشگاه آکسفورد خواسته شده که روابط مالی و نهادی دانشگاه در ارتباط با نسل کشی، اشغال و آپارتاید قطع شود. 

بر این اساس، اساتید تقریباً از هر بخش در دانشگاه، از زیست شناسی، تاریخ، سیاست، اقتصاد و علوم کامپیوتر گرفته تا حقوق، موسیقی، مردم شناسی، جغرافیا، فلسفه، فیزیک و شیمی به دانشجویان معترض پیوسته‌اند. کتابداران و کارمندان بایگانی‌، کارکنان محاسبات، توسعه، دسترسی و مدیریت، و نگهبانان مجموعه‌های مختلف دانشگاه نیز به آنها ملحق شده‌اند. 

امضاکنندگان در بیانیه ای مشترک حمایت قاطع خود را از اردوگاه‌ها و خواسته‌های آن اعلام کردند و گفتند: «به عنوان اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آکسفورد، قاطعانه از اعضای جامعه دانشگاهی که این چادرهای اعتراضی را تشکیل داده‌اند، حمایت می‌کنیم. موزه پیت ریورز نیز از دانشگاه خواست تا از نسل کشی اسرائیل در غزه و همچنین رژیم آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینی‌ها و شهرک‌های آن در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی صرف نظر کند.

دانشجویان ضمن اذعان به اینکه دانشگاه خواستار آزادی گروگان‌های اسرائیلی و پایان دادن به خشونت‌های جاری در غزه شده است، گفته‌اند: ما همچنین خواستار آزادی اسرای فلسطینی هستیم که در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت اداری هستند و بسیاری از آنها در دوران کودکی دستگیر شده‌اند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته