دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 09:42

۲ هزار سامانه حمل‌ونقل هوشمند در جاده‌های کشور نصب می‌شود

۲ هزار سامانه حمل‌ونقل هوشمند در جاده‌های کشور نصب می‌شود
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از نصب ۲ هزار سامانه حمل و نقل هوشمند در محور‌های مواصلاتی کشور با هدف تقویت کنترل هوشمند و ثبت تخلفات در جاده‌ها خبر داد.
کد خبر : 911473

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داریوش امانی در ششمین همایش بین‌المللی مدیریت و ایمنی ترافیک ابراز امیدواری کرد برگزاری این همایش، راهگشای معضلات در کشور در زمینه تصادفات و کاهش تلفات جاده‌ای بوده و چراغ راهی برای فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی فعال در این حوزه باشد.

وی با ابراز خشنودی از برگزاری جلسات شورای عالی ایمنی حمل و نقل جاده‌ای در دولت سیزدهم و جلسات برگزار شده با حضور رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور، کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات در جریان سفر‌های نوروزی را نتیجه مشخص شدن تکالیف و مسئولیت دستگاه‌ها و اجرای تکالیف محوله و تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی عضو این شورا دانست.

این مقام مسئول افزود: در صورتی که این ساز و کار به صورت منظم و با دستور کار مشخص در سال جاری اجرا شود، به طور قطع هماهنگی و تعامل بیشتری برای همه دستگاه‌ها ایجاد می‌شود.

امانی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم تناسب ظرف و مظروف و این که زیرساخت‌ها متناسب با تولید ناوگان توسعه پیدا نکرده، معضلاتی در تردد‌ها و ترافیک جاده‌ای وجود دارد و توسعه زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت و سطح سرویس در راهها، تردد‌های روان‌تر و ایمن‌تر را به دنبال دارد.

وی به موضوع نقاط پرحادثه در جاده‌ها اشاره و تصریح کرد: پس از احداث جاده‌ها به دلایلی همچون ایجاد دسترسی‌ها به مرور زمان و اتخاذ تصمیمات محلی، شاهد ناایمن شدن جاده‌ها در مقاطعی از محور‌ها و ایجاد نقاط پرحادثه هستیم که اصلاح آنها، منابع اعتباری قابل توجهی را می‌طلبد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از شناسایی ۸۸۷ نقطه پرحادثه و اصلاح ۴۲۵ نقطه آن تاکنون خبر و ادامه داد: برای اصلاح و رفع نقاط پرحادثه باقی‌مانده تا پایان امسال وعده داده‌ایم.

امانی به بیان نقش موضوعات زیرساختی، آموزش و فرهنگ‌سازی و جرایم در کاهش آمار تصادفات پرداخت و افزود: با توجه به مشکلات موجود در حوزه زیرساختی، همه توان خود را برای جذب منابع بودجه‌ای مختلف، صرف درآمد‌های سازمان راهداری و استفاده از ظرفیت‌های قانونی با هدف جبران بخشی از عقب‌ماندگی‌ها در سطح جاده‌های کشور به کار گرفته‌ایم.

وی همدلی و همراهی دستگاه‌های مربوطه در پیشبرد اهداف و رسیدن به زبان مشترک بین دستگاه‌های متولی در این حوزه را راهکاری برای کاهش و حذف تلفات جاده‌ای برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته