دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1395 - 16:18

کاهش مهاجرت با اجرای طرح هادی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، اجرای طرح‌های هادی و مقاوم‌سازی اماکن روستایی را از موثرترین فعالیت‌های اجرایی برای کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ برشمرد.
کد خبر : 91147

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، حافظ باباپور با تاکید بر اینکه این شرایط زمینه توسعه بخش تولید و کاهش بیکاری و معضلات حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ استان را به دنبال دارد، افزود: بنابراین لازم است مسئولان به روستاها توجهی ویژه‌ای داشته باشند و با برنامه ها و طرح ها زیر بنایی توسعه پایدار را در این مناطق رقم بزنند.


وی تغییر اساسی در بافت روستاها را یکی از اقدامات قابل قبول بنیاد مسکن در این مناطق عنوان و اظهار کرد: با بهسازی روستاها بافت و ظاهر روستا تغییر پیدا کرده و باعث ماندگاری روستایی در روستا شده و حتی کسانی که سالیان سال از روستاها مهاجرت کرده بودند، به روستاها برگردند و روستاها را آباد کنند.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی بیان کرد: تا بحال در روستاهایی که زمینه مشارکت همه‌ جانبه، همکاری و همدلی بین تمامی اهالی روستا وجود داشته، مردم توانسته‌‌اند تغییرات اساسی در داخل روستا ایجاد کنند زیرا مشارکت و همدلی در داخل روستا، انگیزه مسئولان دولتی را نیز بیشتر می‌ کند و خدمات بیشتری به روستا عرضه می شود.


وی افزود: بدون شک حضور اعضای شورای اسلامی، بزرگان محلی و دهیاران برای هماهنگی و یکپارچگی روستا بسیار اثربخش خواهد بود و بنابراین وظیفه آنان برای هماهنگی و مشارکت مردم درروستاها بسیار سنگین‌ تر به نظر می‌رسد.


باباپور خاطر نشان کرد: اگر روستائیان می‌ خواهند برنامه‌ های توسعه‌ ای دستگاه‌ ها به ویژه بنیاد مسکن رضایتمندی آنان را تامین کند، باید همکاری و مشارکت همه‌ جانبه در اجرای طرح ها داشته باشند زیرا مشارکت مردم، انگیزه لازم را برای خدمات‌ دهی بیشتر در بین دستگاه‌ ها و مسئولان به وجود می‌ آورد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته