دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 00:01
آقاپور علیشاهی در گفت‌وگو با آنا:

مجلس دوازدهم تلفیقی از ایده‌های نو و تجربه است

مجلس دوازدهم تلفیقی از ایده‌های نو و تجربه است
نماینده مردم شبستر در مجلس دهم گفت: یکی از ویژگی‌های مجلس دوازدهم این است که افراد باتجربه و از نمایندگان ادوار هم در آن حضور دارند و به نوعی می‌توان گفت مجلس دوازدهم ترکیبی از نمایندگان جدید و باتجربه را در خود جای داده است.
کد خبر : 911422

معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره دهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بیان اینکه نیمی از نمایندگان مجلس یازدهم موفق به حضور در مجلس دوازدهم نشده‌اند، گفت: این اتفاق نشان می‌دهد که مردم خواستار ورود ایده‌های نو و جدید به مجلس هستند و می‌خواهند تحولی جدی در مجلس اتفاق بیفتد و به همین دلیل افراد جدید را انتخاب کرده‌اند.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های مجلس دوازدهم این است که افراد باتجربه و از نمایندگان ادوار هم در آن حضور دارند و به نوعی می‌توان گفت مجلس دوازدهم ترکیبی از نمایندگان جدید و باتجربه را در خود جای داده و به نوعی شاهد درهم‌آمیختگی تجربه و نبوغ در آن خواهیم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با بیان اینکه مجلس جدید باید خواست و مطالبات جدی مردم را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: یکی از مهمترین مطالبات مردم کاهش تورم و رفع مشکلات معیشتی است و مجلس آینده از طریق توجه به تولید، پیشبرد طرح اصلاح نظام بانکی و استقلال بانک مرکزی، تسهیل در تجارت و تولید می‌تواند نقش مهمی در کاهش مشکلات اقتصادی و جهش تولید داشته باشد.

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم مطالبه دیگر مردم از مجلس دوازدهم را مربوط به وضعیت بورس دانست و در این باره افزود: متأسفانه به‌رغم اینکه شاخص کل بورس به سقف قیمتی خود رسیده ولی قیمت اغلب سهام کمتر از ارزش ذاتی معامله می‌شوند و همچنان سهامداران در ضرر هستند. به نظر من اگر مجلس به دنبال تسریع در تأمین مالی کارآمد اقتصادی است بهترین شیوه تأمین مالی از طریق بورس است. مجلس و دولت باید در این زمینه با هم تعامل داشته باشند و از سوی دیگر مجلس، دولت را مجبور کند که بورس را با شیوه اقتصاد دستوری اداره نکند و بسترهایی را فراهم آورد که زمینه تصمیمات آزادانه در بورس فراهم آید.

آقاپور علیشاهی توجه به مطالبات مردم را امری لازم و ضروری دانست و گفت: اگر مجلس می‌خواهد به معنای واقعی کلمه مردمی باشد باید واقعیت‌های موجود جامعه را در نظر بگیرد و از این واقعیت‌ها به هیچ وجه فرار نکند. اینکه درگیر شعار شویم و در حال و هوای خودمان زندگی کنیم اصلاً شیوه صحیحی برای تعامل با جامعه نیست. لازم است مطالبات جامعه و واقعیت‌های موجود در آن را در نظر گرفت.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تأکید کرد که مجلس دوازدهم باید مجلسی امیدبخش باشد و از انحرافات و حواشی به جد دوری کند و گفت: تعامل دولت و مجلس باید به حدی باشد که نوید روزهای خوش را در کشور بدهد؛ البته این بدان معنا نیست که مجلس باید در همه جا از دولت حمایت کند و ایرادات و تصمیمات اشتباه دولت را نادیده بگیرد بلکه مجلس با استفاده از توان نظارتی خود و قدرت قانونگذاری نباید اجازه انحراف از اجرای قانون را به دولت بدهد.

این نماینده سابق مجلس اظهار کرد: گام دیگری که مجلس دوازدهم باید بردارد این است که تنقیح قوانین را در دستورکار خود قرار دهد؛ به عبارت بهتر در کشور ما قانون زیاد است به ویژه قوانینی که کارکرد زیادی ندارند و از سادگی برخوردار نیستند و لذا به جای تصویب قانون جدید بهتر است قوانین قبلی را اصلاح کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته