دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1403 - 12:50
بهزادی‌پور مطرح کرد؛

ایجاد فضای مهارتی و حمایتی برای یک‌میلیون و ۳۲۵ هزار دانشجو

ایجاد فضای مهارتی و حمایتی برای یک‌میلیون و ۳۲۵ هزار دانشجو
مدیرکل سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد که هدف سرا‌های نوآوری و مراکز رشد این است که برای یک‌میلیون و ۳۲۵ هزار دانشجوی در حال تحصیل، فضای آموزشی، حمایتی و مهارتی مهیا کنند.
کد خبر : 911324

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز رشد منطقه ۲ زیست‌بوم فناوری دانشگاه‌ آزاد اسلامی اصفهان، یزد، اراک و چهارمحال و بختیاری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

مدیرکل سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در نشست مجازی با مدیران مراکز رشد منطقه ۲ زیست‌بوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مدیران مراکز رشد باید تعداد هسته‌های فناور را در واحد‌های دانشگاهی خود افزایش دهند؛ چراکه با افزایش تعداد هسته‌های فناور، سرمایه‌گذاری در شرکت اتفاق خواهد افتاد.

قباد بهزادی‌پور افزود: ارزیابی دقیق مراکز رشد و فعالیت آنها درراستای هدایت دانشجویان و اعضای هیئت علمی به سوی ایجاد هسته‌ها و واحد‌های فناور از طریق برگزاری رویداد‌های فناورانه مختلف، بسترساز تولید و اشتغال دانش‌بنیان خواهد بود.

ایجاد فضای مهارتی برای یک‌میلیون و ۳۲۵ هزار دانشجو

وی با اشاره به اینکه در توسعه کارآفرینی باید نگاهی به اقتصاد دانش‌بنیان داشته باشیم، ادامه داد: هدف سرا‌های نوآوری و مراکز رشد در واحد‌های دانشگاهی این است که برای یک‌میلیون و ۳۲۵ هزار دانشجوی در حال تحصیل، یک فضای آموزشی، حمایتی و مهارتی مهیا کنند تا دانشجویان بتوانند با راه‌اندازی و عضویت در شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد شغل و یک کسب و کار حتی کوچک داشته باشند.

مدیر رویداد‌های فناورانه و برنامه شتاب‌دهی دانشگاه آزاد اسلامی هم در نشست مدیران مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و اراک در شهرکرد، گفت: برنامه شتابدهی در سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی شامل ۶۹ دوره شناسه‌دار از اداره‌کل توانمندسازی سازمان دانشگاه آزاد اسلامی است.

ایجاد فضای مهارتی برای یک‌میلیون و ۳۲۵ هزار دانشجو

مهدی باقری‌زاده با اشاره به اینکه شتابدهی، راه‌اندازی یک کسب و کار استارت‌آپی است، افزود: شخصی که قصد دارد یک کسب و کار استارت‌آپی داشته باشد و باید با فرهنگ کسب و کار، مباحث حقوقی، تیم‌سازی و شبکه‌سازی، بازاریابی و فروش، نوآوری، مدیریت کسب و کار، منابع مالی و ارزش‌گذاری محصول آشنا شود.

وی عنوان کرد: از مزایای اجرای برنامه شتابدهی در واحد‌های دانشگاهی، آشنایی اعضای هیئت علمی و دانشجویان با مفهوم استارت‌آپ، کسب و کار، مفاهیم نوآوری و فناوری است.

ایجاد فضای مهارتی برای یک‌میلیون و ۳۲۵ هزار دانشجو

مدیر رویداد‌های فناورانه و برنامه شتاب‌دهی دانشگاه آزاد اسلامی بیان‌ کرد: آموزش‌های فناوری نقشه راه درستی برای فناوری است که برای هر عضو هیئت علمی و دانشجو برگزار می‌شود و استادان پس از شرکت در این دوره‌ها می‌توانند هسته و واحد‌ها را تشکیل دهند.

ادای احترام به پنج شهید گمنام و هشت شهید دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، خیر مقدم ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و واحد شهرکرد، بازدید از مجموعه آزمایشگاه ها، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه گزارش از فعالیت‌های مراکز رشد واحد‌های فناور توسط مدیران مراکز رشد دانشگاه‌های منطقه ۲ زیست بوم فناوری از دیگر برنامه‌های این گردهمایی دو روزه در شهرکرد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته