دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1395 - 16:13

کلاهبرداری مسابقه پیامکی‌ با ترفند شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان

رئیس پلیس فتا استان گیلان درباره کلاهبرداری مسابقه پیامکی‌ شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان به هموطنان هشدار داد.
کد خبر : 91101

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس،سرهنگ محمدخانی، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان در تشریح این خبر گفت‌: برخی افراد سودجو و فرصت طلب با پرداخت پول به مدیران شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و تهیه چند خط تلفن همراه اعتباری مبادرت به برگزاری مسابقه پیامکی کرده و با طرح سؤالات بسیار ساده و آسان‌، هموطنان را در مسابقه شرکت می‌دهند.


رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان افزود: این اشخاص پس از به دست آوردن شماره تلفن طعمه خود، در یک فرصت مناسب با آنان تماس گرفته با اعلام اینکه برنده جایزه مسابقه پیامکی شده‌اید از صاحب خط تلفن همراه می‌خواهند برای دریافت جایزه خود مبلغی را بابت هزینه گمرکی ترخیص جایزه و یا هزینه‌های پستی‌، به شماره حساب خاصی واریز کند.


وی بیان کرد: این افراد پس از رسیدن به هدف خاص خود، دیگر تماسی با شهروند مورد نظر نگرفته و بدین طریق در یک بازه زمانی کوتاه، مبالغ زیادی را از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.


محمدخانی به شهروندان در خصوص عدم اعتماد به شبکه‌های ماهواره‌ای هشدار داده و یاد آور شد، به تماس‌هایی که اطلاعات حساس شهروندان، از جمله مشخصات اسمی و آدرس پستی را درخواست می‌کنند، به هیچ عنوان اعتنایی نکرده و با حفظ هوشیاری لازم از بروز چنین کلاهبرداری‌هایی پیشگیری کنند.


رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان از شهروندان خواست‌، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.irیا ایمیل این پلیس به آدرسGfata@police.ir گزارش دهید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته