دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خسروپناه: منظومه فکری رهبر انقلاب الگوی حکمرانی کتاب‌خوانی را ارائه می‌کند

خسروپناه: منظومه فکری رهبر انقلاب الگوی حکمرانی کتاب‌خوانی را ارائه می‌کند
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که با توصیه‌های حضرت آقا بحث روایتگری دوران دفاع مقدس و فعالیت‌های تفکر انقلاب اسلامی رشد و رونق داشته است، گفت: مجموعه منظومه فکری مقام معظم رهبری یک الگوی حکمرانی کتاب‌خوانی را به ما ارائه می‌کند.
کد خبر : 910832

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: معظم‌له هم در حوزه کتاب کودک و نوجوان و هم در حوزه کتاب‌های تخصصی در زمینه‌های فلسفی و علوم پایه، مهندسی و انسانی و پزشکی پیگیرند. بار‌ها خودم دیده‌ام کتابی از بنده منتشر شده که رهبر معظم انقلاب مطلع شدند، پیگیر بودند برای این که کتاب تهیه شود و آن را ببینند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: از دوران نوجوانی و جوانی و نیز از همان اوان طلبگی، رهبر انقلاب خیلی مشوق کتابخوانی بودند و خودشان هم به تعبیری، کتابخوان حرفه‌ای بودند. تندخوانی ایشان زبانزد خاص و عام است و تا هم‌اکنون که سن ایشان از ۸۰ عبور کرده خیلی مقید به مطالعه کتاب هستند.

وی با بیان اینکه تندخوانی رهبری زبانزد خاص و عام است، خاطرنشان کرد: اخیرا دو سه روز پیش توفیقی داشتیم محضر ایشان نماز ظهر و عصر رسیدیم. بعد از نماز در جمع کنگره امام رضا (ع)، معظم له بحث مستوفی درباره نقش ائمه در حکومت و روایاتی از امام صادق (ع) بیان کردند.

خسروپناه گفت: با تواضع می‌گفتند که اکنون مانند گذشته نمی‌توانیم مطالعه کنیم و یا به عنوان نمونه این مباحث را دنبال کنیم، اما اطلاع دارم که همین الان ایشان کاملا کتاب‌ها را رصد می‌کنند. حاشیه‌هایی می‌نویسند و تقریظ‌هایی را می‌نگارند و تذکراتی را به برخی نویسنده‌ها می‌دهند و همه اینها نشان می‌دهد که سیره عملی ایشان کتابخوانی است.

تسلط مقام معظم رهبری بر شعر ناشی از مطالعه مستمر الاغانی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآوری کرد: معظم له کتاب الاغانی (نوشته علی‌ابن‌حسین‌ابن محمد اموی قرشی معروف به ابوعلی فرج اصفهانی) را که چند جلد در موسیقی است، در همین سفر‌های مسیر قم - تهران، می‌خواندند و حاشیه می‌زدند و تسلطی که معظم له در خصوص موسیقی دارند، به خاطر همین است. رهبر انقلاب مباحث فراوانی در حوزه کتابخوانی دارند که می‌شود از آن به عنوان الگوی حکمرانی کتابخوانی در ساحت‌ها و گرایش‌های مختلف کتاب یاد کرد و هم سیره عملی ایشان، سیره کتابخوانی است و رمان‌های مختلفی مطالعه کرده‌اند.

کمتر کسی مانند رهبر انقلاب رمان مطالعه کرده است

خسروپناه گفت: کمتر کسی دیده‌ام مانند ایشان اینقدر به تعداد فراوان رمان خوانده باشند؛ آن‌هم رمان‌های مختلف و کاملا به جدیدترین رمان‌ها هم اشراف دارند.

با توصیه‌ای که حضرت آقا داشتند، بحث روایتگری دوران دفاع مقدس و فعالیت‌های تفکر انقلاب اسلامی رشد و رونق داشته استوی اظهار کرد: با توصیه‌ای که حضرت آقا داشتند، در این سال‌ها هم بحث روایتگری دوران دفاع مقدس و فعالیت‌های تفکر انقلاب اسلامی رشد و رونق داشته است. چون خیلی سفارش کرده‌اند روایت‌گری‌های دوران دفاع مقدس و حتی روایت‌گری موفقیت‌های حرکت‌های جهادی را به کتابت دربیاورید که این اتفاق افتاده است و ما اکنون سالانه بیش از دو هزار جلد کتاب فقط در حوزه دفاع مقدس روایت‌گری و منتشر می‌کنیم. در زمینه حرکت‌های جهادی هم کار‌های متعددی منتشر شده است.

خسروپناه در عین حال در این باره که چه کتاب‌هایی خریداری کردید؟ گفت: یک تعدادی از کتاب‌هایی که در زمینه روایت‌گری بود، کتابی مربوط به عملیات والفجر ۸، کتاب‌هایی در حوزه فقه یکی دو مورد خریداری کردم. آثار ارزنده‌ای از مرحوم آیت‌الله تبریزی وجود دارد که معمولا منتشر نمی‌شدند، در این نمایشگاه دو جلد از کتاب‌های ایشان را که منتشر شده بود تهیه کردم. اما عمده خریدهایم را از طریق مجازی انجام می‌دهم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته