دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1403 - 09:12
مرادی در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد؛

دستاورد‌های نمایشگاه جتکس ۲۰۲۴؛ از عضویت دانشگاه آزاد مشهد در کمیته Bricks+ تا تبادل زبان با چین

دستاورد‌های نمایشگاه جتکس ۲۰۲۴؛ از عضویت دانشگاه آزاد مشهد در کمیته Bricks+ تا تبادل زبان با چین
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی با تشریح دستاوردهای نمایشگاه بین‌المللی جتکس ۲۰۲۴ عنوان کرد: مقدمات عضویت این دانشگاه در کمیته‌ای به‌نام Bricks+ مهیا شد.
کد خبر : 910798

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، اصفهان، نجف‌آباد، اهواز، علوم پزشکی، قزوین، تهران جنوب، علوم و تحقیقات و امارات به‌عنوان ۹ واحد دانشگاهی منتخب دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه جتکس ۲۰۲۴ شرکت کردند.

دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با هدف توسعه همکاری‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های علمی و پژوهشی خود در نمایشگاه بین‌المللی آموزش عالی جتکس ۲۰۲۴ که از تاریخ ۵ تا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شهر دبی امارات برگزار شد، حضور فعال داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی با اعلام این مطلب به خبرنگار آنا گفت: این نمایشگاه با حضور ۱۵۱ دانشگاه و مؤسسه آموزشی از ۳۲ کشور جهان، فرصتی برای تبادل دانش و تجربیات بین‌المللی بود.

محسن مرادی از تلاش‌های دانشگاه برای برقراری ارتباطات مؤثر با دانشگاه‌های معتبر جهانی و ایجاد بستر مناسب برای رشد علمی دانشگاه خبر داد.

وی همچنین از حمایت‌های معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی با تشریح دستاورد‌های حضور این دانشگاه در نمایشگاه جتکس ۲۰۲۴ مطرح کرد: در این نمایشگاه تعامل و ارتباط خوبی با دانشگاه‌های کشور‌های چین و روسیه برقرار شد و مذاکراتی با مؤسسات معتبر پذیرش دانشجو صورت گرفت.

مرادی یادآور شد: همچنین مقدمات عضویت در کمیته‌ای به‌نام +Bricks برای ارتباط بیشتر با دانشگاه‌های کشور‌های عضو این کمیته صورت گرفت و در ادامه توافق اولیه با دانشگاه Open university کشور چین برای برگزاری متقابل دوره‌های زبان فارسی و زبان چینی صورت گرفت.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی ساختاری مشابه دانشگاه آزاد اسلامی در چین دارد و در تمامی استان‌های کشور پهناور چین دارای شعبه است و برگزاری دوره آموزش زبان فارسی در واحد‌های این دانشگاه می‌تواند تاثیر قابل توجهی در گسترش زبان فارسی داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی در ادامه توضیح داد: در ادامه مذاکرات مؤثری با دو دانشگاه پلی تکنیک سن‌پترزبورگ و دانشگاه پلخانوف کشور روسیه برای گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی انجام شد؛ همچنین با چندین مؤسسه بین‌المللی اعزام دانشجو برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برای معرفی دانشجویان بین‌المللی مذاکرات مختلفی صورت گرفت.

گسترش ارتباطات بین‌المللی با مؤسسات خدمات دانشگاهی

رئیس دانشکده بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد هم در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار آنا تشریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی با آماده‌سازی مواد تبلیغاتی شامل کلیپ‌های انگلیسی و زیرنویس و کتابچه‌های انگلیسی از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی خود، توانست در این رویداد بین‌المللی به خوبی خود را معرفی کند.

سیدجواد سیدمهدوی اضافه کرد: در طول برگزاری نمایشگاه، دانشگاه با بررسی و شناسایی دانشگاه‌ها و مؤسسات بین‌المللی حاضر در نمایشگاه، برنامه‌ریزی برای ارتباطات رودررو و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری را در دستورکار قرار داد.

وی عنوان کرد: در این راستا، دانشگاه با مؤسسات و دانشگاه‌های برجسته چین و دانشگاه‌های معتبر روسیه و ارمنستان مذاکراتی را آغاز و درباره برگزاری دوره‌های آموزشی متقابل و همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کرده است.

رئیس دانشکده بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد خاطرنشان کرد: این دانشگاه در زمینه اعزام دانشجو و گسترش ارتباطات بین‌المللی با مؤسسات خدمات دانشگاهی فعالیت‌هایی را آغاز کرده و با نهادهایی مانند بریکس پلاس یونیورسیتیز اساوتیشن و نهاد یوروپین کمپوس ارمنستان ارتباطاتی را برقرار کرده است.

سیدمهدوی بیان کرد: این حضور فعال و موفقیت‌آمیز، گامی مهم درراستای تقویت جایگاه بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی و افزایش تعاملات علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های سراسر جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته