دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1395 - 14:56

اسرائیل با وارد کردن برق و مصالح به نوار غزه از مسیر ترکیه موافقت کرد

رئیس‌جمهوری ترکیه علاوه بر اعلام ادامه مذاکرات برای عادی‌سازی روابط با طرف اسرائیلی گفت که این رژیم با وارد کردن برق و مصالح ساختمانی به نوار غزه از مسیر ترکیه موافقت کرده است.
کد خبر : 91076

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، رجب طیب اردوغان گفت که مذاکرات این کشور برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل مدتی طولانی است که ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شد توافق آن در ماه می (اردیبهشت) امضا شود اما تحولات مانع از آن شد.


طبق گزارش پایگاه خبری فلسطین‌الیوم، اردوغان در سفر آفریقایی خود و در جمع خبرنگاران گفت: «تاکنون توافق با اسرائیل برای لغو محاصره غزه امضا نشده اما بر سر همه شروط دیگر توافق شده است و مذاکرات برای پایان محاصره ادامه دارد.»


وی افزود: «شرط عذرخواهی از قربانیان کشتی ماوی مرمره نهایی شده و قرار است به این قربانیان، غرامت پرداخت شود.»


اردوغان در ادامه اعلام کرد: «نوار غزه به آب، برق و مصالح ساختمانی ، بیمارستان و مدارس نیاز دارد و اسرائیل با ارسال برق و مصالح ساختمانی از مسیر ترکیه موافقت کرده است. آنکارا نیز پیشنهادی برای اعزام یک کشتی برای لنگر انداختن در بندر اشدود با هدف تولید برق را داده است اما اسرائیل آن را غیرمناسب دانسته و پیشنهادهای جایگزینی را برای آن مطرح کرده که ترکیه با آنها موافقت کرده است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب