دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1395 - 10:58

فرود نخستین هواپیمای اروپایی حامل کمک‌های بشردوستانه در دمشق

منابع ویژه خبر دادند که امروز نخستین هواپیمای اروپایی حامل کمک‌های بشردوستانه جمهوری چک در فرودگاه دمشق بر زمین می‌نشیند.
کد خبر : 90947

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری سیریا نیوز، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع ویژه‌ای که نامشان فاش نشده است، اعلام کرد: «هواپیمای جمهوری چک حامل کمک‌های بشردوستانه، امروز یکشنبه وارد دمشق خواهد شد. این نخستین هواپیمای اروپایی است که از زمان تحریم اقتصادی اروپا علیه سوریه وارد این کشور می‌شود.»


این منابع افزودند: «دومین هواپیمای جمهوری چک نیز در چند روز آینده وارد دمشق خواهد شد و قرار است این هواپیما نیز در فرودگاه بین‌المللی دمشق فرود آید.»


فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه آوریل گذشته (فروردین) به پراگ، پایتخت جمهوری چک سفر و با مقام‌های این کشور دیدار کرد. او در آن زمان اعلام کرده بود که پراگ وارد تحریم‌های اقتصادی اروپا علیه سوریه نشده است.


اتحادیه اروپا ماه گذشته تحریم‌ها علیه نظام سوریه را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد و بیش از 200 شخصیت و 70 گروه را در لیست تحریم‌ها قرار داد و نفت سوریه را تحریم و برخی محدودیت‌ها را بر برخی سرمایه‌گذاری‌ها در سوریه اعمال کرد.





انتهای پیام/

برچسب ها: جمهوری چک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته