دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت گرامیداشت روز معلم و استاد

پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت گرامیداشت روز معلم و استاد
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی به مناسبت روز معلم ضمن تبریک این روز به معلمان و اساتید فرهیخته و گرانقدر ایران‌زمین تأکید کرد که در دور جدید و تحولی شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعلیم و تربیت جایگاه عالی‌تر از همیشه را پیدا کرده است.
کد خبر : 909047
 
 
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌ الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی به مناسبت روز معلم ضمن تبریک این روز به معلمان و اساتید فرهیخته و گرانقدر ایران‌زمین تأکید کرد که در دور جدید و تحولی شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعلیم و تربیت جایگاه عالی‌تر از همیشه را پیدا کرده است و ستاد تعلیم و تربیت این شورا با حضور جدی مسئولان و مشارکت فعالان مردمی عرصه تعلیم و تربیت فعال و پرتلاش برای حل مسائل نظام تعلیم و تربیت کشور اهتمام دارد.
متن پیام به شرح ذیل است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
حضرت امام خمینی(ره): عالم مدرسه اســت و معلمين اين مدرسه، انبياء و اولياء هســتند و مربي اين معلمين خداي تبارك و تعالي است.

 
روز معلم را به تمام معلمان و اساتید فرهیخته و گرانقدر ایران‌زمین تبریک عرض می‌کنم. دوازدهم اردیبهشت در تقویم ایران‌زمین به یاد بزرگ معلم و استاد بزرگ علّامه شهید مطهری (رضوان‌اللَّه‌علیه) روز معلم نام گرفته است و هر سال در این روز نمادین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این استاد شهید، جایگاه رفیع معلمی در کشور گرامی داشته می‌شود.
 
آنچه تعلیم و تربیت را تمدن اسلام و ایران متمایز از تمدن غرب کرده است روح حاکم بر آن یعنی فلسفه تربیت در نظام تعلیم و تربیت اسلامی بوده است که معتقد هستیم حرکت در مسیر خلاف این فلسفه موجب گمراهی و مفاسد خواهد شد و هدایت معلمان و اساتید عزیز در این مسیر تربیت و تعالی را برای جامعه رقم خواهد زد.
 
معلّم مهمترین عنصر و کنشگر نهاد تعلیم و تربیت است و نقش خاصّی را در سامان‌دهی و هدایت جامعه بر عهده دارد و در پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش معلمان و اساتید بی‌بدیل بوده است و در مبارزات سیاسی و دفاع از انقلاب نقش معلمان همواره مهم و حیاتی بوده است و تعداد بالایی از شهدای انقلاب از معلمان بوده‌اند.
 
رشد چشمگیر علم و فناوری و دانش نیز در کشور مرهون خدمات معلمان و اساتید گرانقدر است که با کمترین توقعات توانسته‌اند این حجم از خدمات و دستاوردها را برای کشور رقم بزنند.شورای عالی انقلاب فرهنگی در طی ادوار مختلف اسناد مهم و راهبردی را برای نظام تعلیم و تربیت کشور به تصویب رسانده است که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین این اسناد در ادوار مختلف بوده است.در دور جدید و تحولی شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعلیم و تربیت جایگاه عالی‌تر از همیشه را پیدا کرده است و ستاد تعلیم و تربیت این شورا با حضور جدی مسئولان و مشارکت فعالان مردمی عرصه تعلیم و تربیت فعال‌ و پر تلاش برای حل مسائل نظام تعلیم و تربیت کشور اهتمام دارد.
 
در سال گذشته تعلیم و تربیت بیش از هر موضوع دیگر در عناوین دستور جلسات و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است که امید است با مشارکت هر چه بیشتر نظام تعلیم و تربیت شاهد پیشرفت روزافزون این رکن مهم در جامعه باشیم.ضمن تبریک روز معلم و ادای احترام به تمام معلمان و اساتید گرانقدر کشور، یاد و خاطره شهدای این عرصه را گرامی می‌دارم.
 
عبدالحسین خسروپناه
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته