دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1395 - 09:41
سید امیررضا حسینی‌نژاد*

دو روز همدلی و همزبانی در همایش مدیران روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی

روزهای 11 و 12 خرداد امسال نقطه عطفی در روزهای سخت و پرمشغله روابط عمومی‌های دانشگاه آزاد اسلامی بود؛ دورهمی‌‌ای غیررسمی و اثرگذار.
کد خبر : 90894

دو روزی که سفیران اندیشه بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان را گردهم آورد تا بتوانند بخشی از دغدغه‌های خود را در جمعی خانوادگی که به میزبانی سازمان مرکزی دانشگاه بود به زبان‌ آورند و این مقدمه‌ای باشد بر راهی که آنان برای اعتلای نام دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کرده‌اند.


یادم می‌آید از این‌ دست گردهمایی‌ها فقط یک بار آن‌هم یک دهه پیش برگزار شد که البته همان روزها هم بسیار پربار و مثمر بود، پس از سال‌ها، ابتکار اداره کل روابط عمومی سازمان مرکزی دانشگاه بازهم سال‌های قبل را یادآوری کرد و برای خود من یادآور خاطراتی شیرین و انرژی‌بخش شد.


از همه مزایای همایش مدیران روابط عمومی که بگذریم، پشت پرده‌های این همایش با حضور مدیران در هتل فرهیختگان بود و نشست‌های غیررسمی مدیران از استان‌های مختلف که دورهم می‌نشستند و درد دل‌های خود را به شکلی غیررسمی و با زبانی ساده و غیر اداری با هم بیان می‌کردند تا شاید فرصتی به‌دست آید و بتوانند در یکی از این دو روز برگزاری همایش آن را بیان کنند.


نشست‌هایی که شاید اثربخشی آن اگر از همایش اصلی بیشتر نبود، کمتر هم نبود. آشنایی‌هایکاری، حرف‌های دل، شماره دادن‌ها برای ارتباط بیشتر برای آینده و تصمیم برای همفکری ادامه‌دار برای بهتر شدن جایگاه روابط عمومی و به دنبال آن جایگاه دانشگاه. همه اینها از ثمرات درخورشان همایشی بود که به نظرم باید همه‌ساله تکرار شود.


شاید بتوان اختصاص بودجه به روابط عمومی‌ها، نقصان چارت تشکیلاتی و کمبود نیرو، جلوگیری از موازی کاری برخی ارگان‌های درون‌سازمانی با روابط عمومی‌ها، توجه بیشتر روسا به روابط عمومی‌ها، تثبیت جایگاه روابط عمومی و به مدد آن جلوگیری از عزل و نصب مدیران این حوزه بدون هماهنگی سازمان مرکزی دانشگاه و ادامه تحصیل در رشته‌های مرتبط با روابط عمومی در مقاطع تحصیلات تکمیلی با تسهیلاتی ویژه را بیشترین بحث‌هایی دانست که در دورهمی‌های غیررسمی این همایش مطرح شد و چکیده آن‌هم در خروجی روزهای اول و دوم همایش پیش چشم مسئولان ارائه شد


دغدغه‌هایی که سال‌هاست مطرح می‌شود و البته وجود همین همایش‌ها و گردهمایی‌ها می‌تواند بخشی از آن را حل‌وفصل کند.


اینکه بالاترین مقام دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان و مدیران رده‌بالای این دانشگاه در همایش شرکت می‌کنند و به حرف دل مدیران روابط عمومی گوش فرا می‌دهند، خود یعنی اهمیت و دیده شدن بیش‌ازپیش جایگاه و منزلت روابط عمومی‌ها.


از اینها که بگذریم انعکاس وسیع این همایش در جوامع روابط عمومی و بازتاب خبر آن در سایت‌های وابسته به این جوامع، خود نشان از آن دارد که این همایش اثرگذاری خود را داشته است و شک نباید کرد که لزوم برگزاری این دست گردهمایی‌ها بیش‌ازپیش واجب به نظر می‌رسد.


در کنار همه این حسن‌ها به نظر من جای خالی یک سخنران مبرز و شناخته‌شده در دایره وسیع روابط عمومی‌ها و یک چهره معروف در این حوزه در همایش خالی بود. سخنرانی که می‌توانست با ارائه روش‌های نوین روابط عمومی و به‌ویژه روابط عمومی الکترونیک بار همایش را بالاتر ببرد و در کنار آن تجربیات کاربردی را به مدیران ارائه کند که امیدوارم در سال‌های آینده این مهم انجام شود.


به هر حال این همایش را به فال نیک می‌گیریم و دست‌مریزاد می‌گوییم به دست‌اندرکاران آن به‌ویژه مدیرکل روابط عمومی سازمان و همکاران صدیق و پرتلاششان که شبانه‌روزی و با دغدغه‌های خاص خود این همایش را برگزار کردند تا آغازی باشد بر پایان‌هایی خوب و کارا.


مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب