دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مراکز خصوصی علمی کاربردی در آستانه ورشکستگی

رئیس انجمن صنفی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت مراکز خصوصی این دانشگاه گفت: وزارت علوم باید به فکر این مراکز که در آستانه ورشکستگی قرار دارند، باشند.
کد خبر : 90811

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، جواد علیزاده با اشاره به سابقه فعالیت مراکز خصوصی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: فعالیت مراکز خصوصی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از سال 1380 آغاز شد و تا کنون فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده است.


وی با باشاره به فعالیت 1100 مرکز علمی کاربردی در سراسر کشور گفت: در این 1100 مرکز حدود 600 هزار دانشجو در حال تحصیل و بیش از 60 هزار کارمند، استاد و غیره مشغول فعالیت هستند.


رئیس انجمن صنفی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با تاکید بر این که افراد در این دانشگاه به دنبال مهارت هستند، افزود: در دانشگاه‌های دیگر از جمله دانشگاه‌های سراسری، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و غیره افراد می‌توانند تحصیل کنند اما دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال کارآفرینی است و به همین دلیل متقاضیان زیادی دارد.


علیزاده در ادامه با بیان اینکه از 1100 مرکز علمی کاربردی 600 مرکز به صورت خصوصی و با سرمایه‌ شخصی اداره می‌شود، اظهار کرد: مراکز خصوصی دانشگاه جامع علمی کاربردی در دو سال اخیر دچار بحران شده‌اند زیرا رقبای این مراکز که شامل دانشگاه‌های غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد می‌شود زیاد شده و فعالیت مراکز خصوصی دانشگاه جامع علمی کاربردی کاهش یافته است.


رئیس انجمن صنفی مراکز علمی کاربردی کشور افزود: این امر باعث فشار آمدن روی بخش خصوصی می‌شود زیرا این بخش مبلغی از دولت دریافت نمی‌کند و 15 درصد از درآمد کل این مراکز نیز به دولت اعطاء می‌شود. این مراکز از حدود یکسال گذشته دچار مشکل شده‌اند و با این که ما با مسوولین ذی‌ربط مکاتبات زیادی انجام داده‌ایم اما به نتیجه نرسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب