دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1403 - 11:27
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به‌زودی تأسیس می‌شود

دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به‌زودی تأسیس می‌شود
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: «مرکز ملی هوش مصنوعی» سال گذشته تاسیس شد و کارور ملی هوش مصنوعی هم به‌زودی تحت عنوان شرکت خصوصی تاسیس خواهد شد.
کد خبر : 907740

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ روح‌الله دهقانی در حاشیه نشست امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه جدی دولت برای توسعه فناوری هوش مصنوعی گفت: با حمایت و پیگیری جدی شخص رئیس‌جمهوری، معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی در سال جاری شاهد ارتقای جایگاه، کاربردهای و رتبه ایران در هوش مصنوعی خواهیم بود و سرعت این توسعه افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای کاربردی‌سازی مقالات علمی و پتنت‌های این حوزه افزود: رتبه تولید علم عموماً به تعداد مقالات علمی و ضریب تأثیر آن‌ها ارجاع داده می‌شود. برای آن‌که بتوانیم تولیدات علمی و پژوهش‌ها را کاربردی کنیم به زیرساخت‌ها و سخت‌افزارهای پیشرفته، قانون‌گذاری یا تنظیم‌گری‌ و حمایت‌های عملی و اجرایی نیاز داریم.

دهقانی با اشاره به راه اندازی مرکز ملی هوش مصنوعی و نقش آفرینی شورای راهبری فناوری هوش مصنوعی با هدف توسعه کاربردهای این فناوری به دست مردم عنوان کرد: ایجاد بستر و زمینه توسعه زیرساخت‌ها و امکانات کاربری هوش مصنوعی از اهداف اصلی این مرکز ملی است، به طوری که بخش خصوصی بتواند با استفاده از امکانات و کاربری سخت‌افزارها، توسعه ابزارها و کاربردهای هوش مصنوعی را محقق کند. بخش خصوصی در این امر نقش آفرینی خواهد کرد و زیرساخت‌های پردازشی و پایگاه‌های داده‌ای بزرگ را فراهم می‌کند. داده از مهم‌ترین ابزارهایی است که کمک می‌کند جریان کاربردی‌سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، ارتباطات و مالی و دیگر حوزه‌‌ها شکل گیرد.

وی با اشاره به تمرکز جدی شخص رئیس‌جمهوری، معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی بر توسعه و کاربردی سازی این فناوری گفت: پیش‌بینی می‌شود سال جاری، سال پربار از نظر عملیاتی و اجرایی شدن کارهای کاربردی باشد تا کشور هم از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی سریع‌تر ارتقای پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته