دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1395 - 11:36

وزیر راه و شهرسازی به ترکمنستان می‌رود

وزیر راه و شهرسازی در رأس یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی و کارشناسی به منظور بررسی روند اجرای توافقات حاصل قبلی، اجرای اسناد همکاری‌های دوجانبه و نیز چگونگی توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات همه جانبه میان تهران و عشق‌آباد به ترکمنستان سفر می‌کند.
کد خبر : 90758

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گفت: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی، کارشناسی روز دوشنبه (۱۷ خردادماه ۹۵) به ترکمنستان سفر خواهد کرد.


سید محمد احمدی در ادامه افزود: آخوندی در این سفر به طور جداگانه با قربانقلی بردی‌محمداف رئیس جمهوری و رشید مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و در مورد همکاری‌های تهران و عشق‌آباد گفت‌وگو خواهند کرد.


احمدی با اشاره به اینکه آخوندی ریاست طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی با کشور ترکمنستان را بر عهده دارد، گفت: بررسی روند اجرای توافقات حاصل قبلی در سطوح مختلف، اجرای اسناد همکاری‌های دوجانبه و نیز چگونگی توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات همه جانبه میان تهران و عشق‌آباد از مهمترین موضوع‌های برنامه سفر کاری وی به عشق‌آباد است.


سفیر ایران اضافه کرد: مرداف نیز ریاست ترکمنی کمیسیون مشترک همکاری‌‌های اقتصادی ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد.


گفتنی است، سفر آخوندی به عشق‌آباد در حالی صورت می‌گیرد که رشید مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان ۳ هفته پیش در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی کارشناسی به تهران سفر و با رئیس‌جمهوری، وزیر امور خارجه و وزیر راه و شهرسازی و سایر مقامات دولتی ایران به صورت جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته