دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1395 - 10:42

شرکت آمریکایی لاکهید مارتین، فروش بالگرد به ایران را بررسی می‌کند

یک شرکت مشهور آمریکایی اعلام کرده است که فروش بالگرد تجاری به ایران را بررسی می‌کند.
کد خبر : 90747

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، شرکت «لاکهید مارتین» بزرگ‌ترین شرکت سازنده تسلیحات و تجهیزات نظامی آمریکا از بررسی احتمال فروش بالگرد تجاری به ایران خبر داد.


شرکت «لاکهید مارتین» که شرکت «سیکورسکی» را در زیرمجموعه خود دارد، هم‌اکنون در حال ارزیابی احتمال فروش بالگردهای تجاری به ایران است. لاکهید مارتین گفته است که بازار فروش چنین بالگردهایی به ایران کوچک است و این شرکت به راهنمایی دولت آمریکا در این زمینه نیاز دارد.


طبق گزارش رویترز، لاکهید به همراه شرکت بوئینگ، یکی از اولین شرکت‌های مهم هوا و فضای آمریکایی هستند که برای اولین بار از زمان تحمیل اولین تحریم‌های آمریکا علیه ایران بعد از انقلاب اسلامی سال 1357 (1979) فروش به ایران را مورد بررسی قرار می‌دهند.


«ناتالی پریوایت» معاون رئیس فروش و بازاریابی «سیکورسکی» اعلام کرده است که این شرکت چند درخواست از مشتری‌های کنونی خود از جمله شرکت‌های لیزینگی دریافت کرده است که این شرکت‌ها به فعالیت این بالگردها در ایران علاقه‌مند هستند.


معاون شرکت سیکورسکی ادامه داد، بالگردهای تجاری سیکورسکی «اس 76» و «اس 92» از گزینه‌های احتمالی است که ممکن است به ایران فروخته شود.


به اعتقاد پریوایت «از آنجا که فعالیت‌های نفتی ایران در دریاها چندان گسترده نیست، بخش صنعت نفت ایران نیازی ندارد که به تعداد زیاد از این بالگردها استفاده کند.»


پریوایت به رویترز گفت: من می‌خواهم سیاست دولت آمریکا درباره آنچه می‌توانیم و نمی‌توانیم انجام دهیم، بدانم و حتی قبل از آغاز تکمیل تجزیه و تحلیل‌های خود [برای فروش یا عدم فروش به ایران]، همه مسائل را با دولت آمریکا شفاف‌سازی کنیم.»


پریوایت ادامه داد، «سیکورسکی در حال بررسی این مسئله است که چه محصولی را به ایران می‌تواند عرضه کند اما در عین حال اصول و خط مشی‌های لازم را با دولت‌ آمریکا هماهنگ می‌کند و هنوز مشخص نیست که بازار فروش این بالگردها به ایران تا چه اندازه بزرگ باشد».


انتهای پیام/

برچسب ها: برجام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته